سعودی همچنان به دنبال تشکیل جبهه «ضدایرانی» از اعراب

    کد خبر :543965

الاخبار نوشت: تلاش ریاض برای یک جبهه گیری در راستای خدمت به حمله آمریکا در منطقه، موفق نبوده و سعودی‌ها در جلب موافقت دولت‌های عربی، بویژه همسایگان ایران و در مقدمه آنها، عمان، کویت و عراق، که بی طرفی مثبت را انتخاب کرده اند، شکست خورده اند.

به گزارش بازتاب؛ در ادامه این مطلب آمده است: برخلاف ریاض و ابوظبی که مشارکت در حمله رئیس جمهور آمریکا به ایران را برگزیده اند، عمان، کویت و عراق خود را از تمایلات واشنگتن در راستای تنش زایی با تهران دور کرده اند. پس از تحرکات عمان در زمینه گشودن کانالی برای میانجی گری و مذاکره بین ایران و آمریکا، کویت نیز موضع قاطع خود در مورد تحولات منطقه را مشخص کرد. به این ترتیب، با وجود دعوت سعودی‌ها به صف آرایی کشور‌های عربی برای مقابله با ایران، پارلمان کویت به تازگی موضع رسمی این کشور در مورد تقویت امنیت و صلح در منطقه را آشکار کرده و به اصطلاح یک بی طرفی مثبت و سازنده را در پیش گرفت.

این در حالی است که چند روز پیش، یک هیئت آمریکایی با هدف تکرار فشار‌ها بر بغداد در مورد پایبندی به تحریم‌های تهران، وارد عراق شد. اما با وجود تهدیدات آمریکایی، موضع عراق ثابت باقی مانده و عادل عبدالمهدی اعلام کرد که کشورش هیئت‌هایی را به تهران و واشنگتن فرستاده و برای مهار بحران بین این دو کشور تلاش می‌کند.

طبق یک نظر سنجی، اغلب آمریکایی‌ها خواهان جنگ نیستند

طی نظرسنجی دو موسسه «رویترز» و «ابسوس» ۶۰ درصد از آمریکایی‌ها نمی‌خواهند کشورشان آغازگر جنگی با ایران باشد. در مقابل، ۱۲ درصد چنین حمله‌ای را می‌خواهند. همزمان، ۷۹ درصد پاسخ نظامی را تایید می‌کنند؛ البته در زمانی که ایران آغاز کننده حمله باشد. ۴۰ درصد هم ضربات هوایی محدود به ایران را تایید می‌کنند

علاوه بر این، طبق نتایج نظرسنجی، ۶۱ درصد آمریکایی‌ها همچنان توافق هسته‌ای را تایید می‌کنند، ۳۹ درصد سیاست ترامپ در قبال ایران را قبول دارند، ۴۹ درصد از نحوه تعامل ترامپ با تهران رضایت ندارند و ۳۱ درصد نیز در این باره اظهار ناخشنودی می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید