پمپئو: آمریکا ۱۱ دقیقه پس از اعلام تشکیل اسرائیل، آن را به رسمیت شناخت

    کد خبر :543915

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در مراسمی به مناسبت هفتاد و یکمین سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی که در واشنگتن برگزار شد، ادعا‌های ضد ایرانی مقام‌های آمریکایی را تکرار کرد.

به گزارش فارس، وزیر خارجه آمریکا در مراسمی به مناسبت هفتاد و یکمین سالگرد تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی که در واشنگتن برگزار شد، تأکید کرد که آمریکا با تشدید فشار‌ها علیه ایران امنیت و ثبات رژیم صهیونیستی را تقویت کرده است.

در این مراسم که «ران درمر» سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا اولین سخنران آن بود، این مقام صهیونیست ضمن تعریف و تمجید از مواضع ضد ایرانی و غیرقانونی دولت «دونالد ترامپ»، به تکرار ادعا‌های بی سند علیه برنامه هسته‌ای ایران، برجام و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخت.

سپس «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا طی سخنرانی در این مراسم، به تاریخ تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی اشاره کرد و گفت: «در آن لحظه که دیوید بن گوریون با صدای رسا آخرین متن اعلامیه استقبال اسرائیل را در موزه تل‌آویو خواند، تنش‌ها بسیار زیاد بود، حاکمیت بریتانیا بر فلسطین در حال اتمام بود، کشور‌های عربی در آستانه حمله بودند، در اورشلیم (بیت‌المقدس) برق نبود و در نتیجه تعداد کمی در آن شهر توانستند صحبت‌های بن گوریون را بشنوند، اما آمریکا در آن طرف جهان داشت گوش می‌داد و به آن پاسخ داد.»

وی افزود: «آنظور که نیویورک تایمز گزارش داد، (آمریکا) به فاصله ۱۱ دقیقه بعد از این بیانیه مهم، اسرائیل را به عنوان یک حکومت جدید به رسمیت شناخت. مردم دو کشور (آمریکا و رژیم صهیونیستی) آن روز را جشن گرفتند و این جشن امشب هم در همین اتاق (در واشنگتن) در جریان است».

پامپئو در این نشست با افتخار از تصمیم‌های غیرقانونی دولت آمریکا درباره شناسایی بیت‌‍‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و همچنین شناسایی حاکمیت این رژیم بر منطقه اشغالی جولان سوریه دفاع کرد و این اقدامات را نشانه‌ای از روابط بسیار نزدیک واشنگتن با تل‌آویو خواند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین با اشاره‌ای به ایران تاکید کرد که تشدید فشار‌های دولت ترامپ علیه این کشور سبب «تقویت امنیت و ثبات اسرائیل» شده است.

پامپئو ادعا کرد: «ما با اعمال فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران که بزرگ‌ترین تهدید ثبات و امنیت در خاورمیانه و البته ثبات و امنیت اسرائیل است، امنیت اسرائیل را تقویت کرده‌ایم».

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود، بر مقابله جدی دولت آمریکا علیه آنچه که او «یهودستیزی» در همه اشکال آن در جهان خواند، تاکید کرد.

وزیر خارجه آمریکا به تدارک این کشور برای ارائه طرح موسوم به «معامله قرن» هم اشاره کرد؛ طرحی که مقام‌های ارشد کاخ سفید گفته‌اند که احتمالا بعد از ماه رمضان رونمایی می‌شود.

پامپئو گفت: «کاخ سفید برای صلح بین اسرائیل و فلسطینیان چشم اندازی دارد که ما آن را تابستان رونمایی خواهیم کرد، این طرح فرصتی فراهم می‌کند که ما امیدواریم بتواند آینده‌ای روشن‌تر برای مردم فلسطین ایجاد کند، البته تضمیمی درباره (موفقیت این طرح) نیست».

اظهارات این مقام ارشد آمریکایی درباره معامله قرن در حالی مطرح شده که علاوه بر گروه‌های مقاومت فلسطینی، حتی تشکیلات خودگردان هم طی هفته‌های اخیر مخالفتش را با این طرح سازش اعلام کرده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید