رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور مطرح کرد

استفاده از فضای الکترونیکی برای بهره بردن از نظرات کارشناسی

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۲:۴۴
    کد خبر :534373

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: استفاده از فضای الکترونیک به این منظور است که می‌توانیم در گواهی‌های مورد نیاز دستگاه‌های استفاده کننده از نظرات کارشناسی استفاده کنیم.

عباس مسجدی آرانی پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم معارفه خود در سازمان پزشکی قانونی کشور در جمع خبرنگاران در رابطه با یکی از اهداف خود در این سازمان مبنی بر برقراری ارتباط الکترونیک میان نیروی انتظامی و دادگاه‌ها و اینکه آیا بسترهای این اقدام در این سازمان فراهم هست، گفت: بخشی از بسترهای این امر طی سالیان گذشته در این سازمان فراهم و مهیا شده است و ان‌شاءالله تلاش می‌کنیم جهت کاهش اطاله دادرسی و تسریع در اعلام نظریه‌های کارشناسی به دادگاه و پلیس، زیرساخت‌ها را تکمیل کنیم و مردم عزیز بتوانند به زودی از این خدمت بهره مند شوند.

رئیس جدید سازمان پزشکی قانونی کشور در رابطه با هدف دیگر خود مبنی بر به روز رسانی تجهیزات و تدبیرات لازم در تجهیز این سازمان به وسایل جدید مورد نیاز، گفت: بسیاری از تجهیزات را می‌توانیم در داخل تولید کنیم. ما جدای از سیستم نظام سلامتی کشور نیستیم. البته بسیاری از دستگاه‌ها را ممکن است نیاز باشد تا از خارج کشور و با هماهنگی دستگاه‌هایی که متولی این موضوع هستند، تهیه و استفاده کنیم اما با مراکز تحقیقاتی که در این سازمان وجود دارد می‌توانیم سفارش‌های خود را به این مؤسسات بدهیم و تجهیزات مورد نیاز سازمان و بخش عمده آن را در داخل تولید کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تمایلی به همکاری با کارشناسان و همکاران خود در سازمان برای تعامل در دوره مسئولیت خود دارید؟، گفت: حتماً در خدمت کارشناسان هستم. من مدیر پشت میز نشینی نیستم و تلاش می‌کنم در میدان باشم زیرا تجربیات اندک گذشته‌ام نشان داده هر اندازه با مردم و کارشناسان و همکاران تعامل بهتری داشته باشم می‌توانم تأثیرات بیشتری هم داشته باشم

به گزارش مهر،مسجدی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان بر اساس فناوری نوین تا جایی که نیاز به ارسال کاغذی نباشد پاسخ استعلامات را به قاضی منتقل کرد؟، گفت: قطعاً همین است. استفاده از فضای الکترونیک به این منظور است که می‌توانیم در گواهی‌های مورد نیاز دستگاه‌های استفاده کننده از نظرات کارشناسی استفاده کنیم و دراتقان آرا و جلوگیری از جعل آنها تلاش لازم را انجام بدهیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید