دیدار خداحافظی سفیر بلغارستان در تهران با امیرعبداللهیان

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۸:۴۶
    کد خبر :534047

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل با کریستو پولنداکف، سفیر بلغارستان در پایان مأموریتش در ایران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از خانه ملت، حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل با کریستو پولنداکف، سفیر بلغارستان در پایان مأموریتش در ایران دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی میان ایران-بلغارستان گفت: ورود به ۱۲۲ سال در روابط سیاسی و دیپلماتیک دو کشور نشان روشنی از روابط عمیق و تاریخی دو ملت و اشتراکات سنتی و فرهنگی میان آنهاست.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل ضمن ابراز خرسندی از روابط مطلوب پارلمانی و اقدامات گروه‌های دوستی پارلمانی طرفین، بر توسعه همه جانبه روابط تأکید کرد.

مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی برگزاری نشست اخیر کمیسیون مشترک اقتصادی در صوفیا را مهم خواند و خاطر نشان کرد: امضای ۹ سند همکاری میان دو کشور با چارچوب‌های حقوقی و قانونی نشان از حسن روابط میان تهران- صوفیاست.

وی همچنین در ادامه بر تسریع اجرای توافقات دو جانبه تأکید کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به ظرفیت‌های دو کشور در زمینه توریسم تصریح کرد: ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری امکان بهره گیری مشترک از تجارب یکدیگر را فراهم ساخته است.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل همچنین در پایان این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سازنده سفیر بلغارستان در دوره چهار ساله مأموریت خود در تهران، برای وی در سایر مأموریت‌ها آرزوی توفیق کرد.

کریستو پولنداکف، سفیر بلغارستان در تهران در این دیدار ضمن اشاره به تحولات اخیر منطقه‌ای و بین‌المللی، از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران به ویژه در مدت مأموریت خود قدردانی کرد و گفت: بلغارستان علاقه‌مند به گسترش روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران با ساز و کارهای مالی جدید است.

وی روابط ۱۲۲ ساله ایران و بلغارستان را پایه محکمی برای توسعه و تعمیق همکاری‌های همه جانبه خواند.

سفیر بلغارستان در پایان اضافه نمود که با تصویری زیبا و به یاد ماندنی از فرهنگ غنی مردم ایران و روابط محکم سیاسی و پارلمانی دو کشور، به مأموریت دیپلماتیک در کشور دوم خود ایران خاتمه می‌دهم؛ اما همیشه حامی همکاری‌های دو کشور خواهم بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید