گزارشی از وضعیت ترافیکی مصلی در آخرین روز نمایشگاه کتاب

    کد خبر :532009
نمایشگاه کتاب

مشاور معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در آخرین روز برگزاری نمایشگاه کتاب گزارشی از وضعیت ترافیکی اطراف مصلی اعلام کرد.

علی پیرحسین لو در مورد وضعیت ترافیکی مسیرهای منتهی به اطراف مصلی تهران در پی برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: در ۱۱ روزی که نمایشگاه کتاب در مصلی برگزار شد بررسی مقایسه‌ای وضعیت ترافیک معابر اطراف مصلی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ایده آل مدیریت شهری این است که نمایشگاه‌های پرمخاطب همچون نمایشگاه کتاب در داخل شهر و آن هم در مرکز شهر برگزار نشود ادامه داد: چرا که ترافیک برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها موجب پس زدگی ترافیک در معابر اطراف می‌شود.

مشاور معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه هنگامی که مسؤولان امر تصمیم گرفتند که نمایشگاه کتاب در مصلی برگزار شود تهمیدات ترافیکی خاصی برای کاهش ترافیک در پیش گرفتیم گفت: از سال گذشته برگزاری نمایشگاه کتاب بدون خودرو را در دستور کار قرار داده بودیم اما امسال این موضوع را تشدید کردیم و تاکید داشتیم که مراجعه کنندگان می‌بایست از حمل و نقل عمومی استفاده کنند و بر همین اساس اقدامات زیادی انجام دادیم.

پیرحسن‌لو با بیان اینکه به غیر از توسعه امکانی که سفارشات مردم را دریافت می‌کرد، امکان ارسال کتاب از طریق پست به منازل مردم را فراهم کردیم گفت: یکی از مهمترین اقدامات محدوده کردن جای پارکینگ بود به گونه‌ای که افراد نتواند با استفاده از خودروی شخصی به نمایشگاه بیایند و از سوی دیگر ظرفیت موجود حمل و نقل عمومی را افزایش دادیم و با تاکید بر مترو سرفاصله خط یک را به ۴ دقیقه و سرفاصله خط سه را به ۷.۵ دقیقه رساندیم که در روزهای پیک همچون پنجشنبه و جمعه تعداد اعزام قطارها نیز افزایش یافت.

وی با بیان اینکه پارکینگ جنب درب شماره یک مصلی را از خودروهای شخصی گرفته و در اختیار موتورها گذاشتیم گفت: با این اقدام به طور کلی مشکل موتورسیکلت آنها و پارک آنها در اطراف خیابان حل شد و این در حالی است که درب شماره ۲۱ را به عنوان پارکینگ ناشران در نظر گرفتیم و تردد ناشران تنها از این در امکان پذیر بود که سبب شد که شاهد ترافیک ناشران نباشیم.

مشاور معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه تنها در روز گذشته (جمعه) که روزهای آخر نمایشگاه بود شاهد پس زدگی ترافیک به معابر اطراف بودیم ادامه داد: بهبود وضعیت ترافیک نمایشگاه کتاب امسال قابل مقایسه با سالهای پیش نیست.

وی با بیان اینکه سرویسهای خاص اتوبوسرانی و تاکسی در نظر گرفتیم به گونه‌ای که تنها خودروهای تاکسی امکان ورود به نمایشگاه را داشتند گفت: داده‌های شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران که برگرفته از دوربینها است نشان می‌دهد که ترافیک در اطراف و مسیرهای منتهی به مصلی کنترل شده بوده و وضعیت بهبود یافته‌تری نسبت به سالهای قبل داشته‌ایم و در مجموع این آمارها نشان می‌دهد که توانستیم با همکاری مردم نمایشگاه کتاب بدون خودرو را رقم بزنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید