در آیین "نکوداشت یکصد سال تربیت معلم در ایران" عنوان شد

سامان دادن به آموزش و پرورش سامان دادن به جامعه است

    کد خبر :531120
فرهنگیان

معاون دانشگاه فرهنگیان و قائم مقام ستاد سرآمدی هفته آموزش تاکید کرد: سامان دادن به تربیت معلم، سامان دادن به آموزش و پرورش و سامان دادن به آموزش و پرورش سامان دادن به جامعه است و اگر می خواهیم جامعه رشد کند باید تعلیم و تربیت رشد کند.

روشندل در آیین نکوداشت یکصد سال تربیت معلم در ایران و گرامیداشت مقام معلم که در سالن همایش های صدا و سیما در حال برگزاری است، با بیان اینکه اردیبهشت هر سال و روز معلم، یادآور همت زنان و مردانی است که مروج راستی و درستی و رهنمایان آدمی به دانایی و آگاهی هستند، افزود: گرامیداشت روز معلم اقدامی نمادین است تا دولت و ملت در ارتقای سطح کمی و کیفی آموزش، مشارکتی همه جانبه و اهتمامی جدی تری داشته باشند.

وی با بیان اینکه معلم کانونی ترین نقش را در شکل دهی شخصیت اجتماعی دانش آموزان برعهده دارد، اظهار کرد: رسالت معلم تربیت نسلی با اراده، اعتماد به‌نفس، آگاه و روشن بین است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر وظیفه سامان دادن به تعلیم و تربیت برعهده دانشگاه فرهنگیان است گفت: دانشگاه فرهنگیان فرصتی ذیقیمت است تا آموزش و پرورش خویش را در آیینه خویش ببیند و بداند چه چشم اندازی خواهد داشت.

روشندل با بیان اینکه دهه سرآمدی آموزش از سوم اردیبهشت شروع شد اظهار کرد: تجلیل از مقام معلم، فراهم کردن فرصت مناسبی برای تبادل اندیشه، برقراری ارتباط بین اساتید و نومعلمان از اهداف اصلی دهه سرآمدی آموزش بود.

وی افزود: در این دهه، 31 مراسم ویژه در استان، 31 نشست هم اندیشی استانی برای ارتقای سطح آموزش، برگزاری 31 دوره مجازی آموزش اساتید، 31 دوره طرح کاروزی، 31نشست نومعلمان و طرح ریزی برنامه هایی برای بازدید دانش آموزان مقطع متوسطه و تجلیل از اعضای هیئت علمی نمونه برگزار شد.

روشندل با بیان اینکه همه اعضای هیئت علمی ما نمونه هستند و بزرگترین افتخار این است که به شغل انبیایی مشغول اند گفت: طبق تاکید وزارت علوم فرایند انتخاب استاد هیئت علمی نمونه از بهمن 97 شروع شد. 35 پرونده در معاونت آموزشی بررسی شد و به مرحله دوم راه یافت که در نهایت سه نفر به عنوان اعضای هیئت علمی نمونه انتخاب شدند .

به گزارش ایسنا، سیدمحسن موسوی، از استان تهران در رشته شیمی، پری موساپور از استان گیلان در رشته جغرافیا و زهره کرمی از استان همدان در رشته علوم تربیتی سه عضو هیئت علمی نمونه بودند که از آنها تقدیر شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید