اجاره حساب بانکی به کلاهبردار خارج‌نشین

    کد خبر :524793
حساب بانکی

فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ از دستگیری فردی که با اجاره حساب بانکی خود در قبال هر تراکنش مالی مبلغ چهار میلیون ریال دریافت می‎‌کرد خبر داد.

مهدی فضلی علیشاه گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا شهرستان ساوجبلاغ و اعلام شکایت مبنی بر اینکه مبلغ ۲۰ میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حساب وی برداشت شده است، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا شهرستان ساوجبلاغ قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی دقیق حساب بانکی شاکی، مشخص شد که وجه مورد نظر از حساب وی برداشت و به حساب‌های متعددی واریز شده است که بلافاصله با هماهنگی‌های صورت گرفته حساب‌های مذکور مسدود شد.

سرهنگ فضلی علیشاه تصریح کرد: در ادامه، آی پی مورد استفاده که در عملیات‌های بانکی مورد استفاده قرار گرفته بود شناسایی و با تلاش‌های صورت گرفته فردی را که اقدام به ثبت آی پی مورد نظر کرده بود، در شهرستان فردیس، شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ ادامه داد: متهم در بازجویی‌های مأموران در خصوص انتقال هر گونه وجه به حسابش اظهار بی اطلاعی کرد، اما در مواجهه با مستندات موجود اذعان کرد که از اواخر سال ۹۷ از طریق فضای مجازی با فردی که در زمینه خرید و فروش ارز الکترونیکی فعالیت می‌کرد آشنا می‌شود.

وی گفت: طبق قراردادی که بین آنها منعقد شد، متهم اطلاعات حساب بانکی اش شامل شماره حساب، رمز دوم و رمز اینترنتی خود را در اختیار آن فرد قرار داده و در قبال هرگونه واریز وجه به حسابش مبلغ چهار میلیون ریال به وی پرداخت کند.

سرهنگ فضلی علیشاه با بیان این که در این مدت حدود ۲۳ بار عملیات بانکی از طریق حساب وی انجام شده است، اظهار کرد: با تحقیقات صورت گرفته محرز شد که متهم اصلی در خارج از کشور اقامت دارد و کلیه تراکنش‌های مالی را از طریق رابطان خود در ایران انجام می‌دهد و از این طریق تا کنون یک میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.

به گزارش ایسنا، فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد و پرونده متهم اصلی نیز از طریق پلیس اینترپل تحت پیگیری است.

وی از شهروندان خواست در صورت برداشت غیر مجاز از حساب آنها با این شیوه، جهت پیگیری شکایت خود به پلیس فتا شهرستان ساوجبلاغ مراجعه کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید