نمی‌توان بدون حمایت دولت در مقابل دلالان محصولات کشاورزی دوام آورد

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ ۱۳:۳۲
    کد خبر :51608

نماینده دشتی و تنگستان گفت: نمی‌توان بدون حمایت دولت در مقابل سرمایه‌داران و دلالان که سوداگری محصولات کشاورزی را برعهده دارند، دوام آورد.

به گزارش  خبرگزاری تسنیم، سیدکمال‌الدین شهریاری نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورا ی اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 18 تیرماه) قوه مقننه در تشریح سوال خود از وزیر جهاد کشاورزی درباره از عمل نکردن تعاونی‌های روستایی به وظایف قانونی خود گفت: از سال گذشته بارها بنده تقاضای ملاقات با وزیر را داشتم تا مسائلی را مطرح کنم که به بنده این فرصت داده نشد و مجبور شدم آن را در صحن علنی پارلمان مطرح کنم.

وی تصریح کرد: کشور پهناور ایران به لحاظ شرایط، یکی از مستعدترین کشورها در تولید محصولات کشاورزی است اما به دلیل برخی کم‌کاری‌ها از این فرصت‌ها به خوبی استفاده نمی‌شود.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس ادامه داد: جمع‌آوری، نگهداری و خرید محصولات تولیدی روستائیان و کشاورزان از طریق شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی روستایی و کشاورزی و فروش آنها در بازارهای مناسب در فروشگاه‌های اختصاصی به خوبی انجام نمی‌شود.

شهریاری با تاکید بر اینکه تبدیل و بسته‌بندی محصولات کشاورزی امروز از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، افزود: حمل و نقل محصولات کشاورزی و مایحتاج کشاورزان عضو شرکت تعاونی روستانی و کشاورزی شرایط مناسبی ندارد.

وی با بیان اینکه باید برای نگهداری محصولات تولیدی تاسیسات لازم ایجاد شود، گفت: باید احداث ساختمان و تاسیسات مورد نیاز از قبیل انبار، سردخانه فروشگاه وکارخانه و نظایر آن و همچنین تشکیل نمایشگاه برای معرفی کالاهای کشاورزی مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس با بیان اینکه نمی‌توان بدون حمایت دولت در مقابل سرمایه‌داران و دلالان که سوداگری محصولات کشاورزی را برعهده دارند دوام آورد، اضافه کرد: برای اینکه بخش کشاورزی یک شغل استراتژیک اقتصادی کشور همچنان پایدار بماند، حمایت‌های دولتی به خوبی از این بخش انجام شود.

شهریاری با بیان اینکه عدم حمایت از کشاورزان باعث می‌شود که آنها به شهرها مراجعه کنند، اظهار داشت: با این وضع، زمین‌خواری و تغییر کاربری اراضی کشاورزی رخ می‌دهد که اتفاق ناخوشایندی است.

وی با بیان اینکه قبل و حین تولید و پس از آن باید کشاورزان از سوی دولت حمایت شوند، گفت: عدم حمایت دولت، فاصله قیمتی بین تولید تا مصرف را ایجاد می‌کند که این ناشی از دلال‌بازی در این قسمت است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس افزود: اختلاف قیمت بین تولید و مصرف موجب شده کشاورز محصولات خود را با نازلترین قیمت بفروشد که هم تولید کننده و هم مصرف کننده ناراضی می‌شوند.

شهریاری در پایان خاطرنشان کرد: امروز با وضعیتی که برای کشاورزان و تعاونی‌های روستایی رخ داده مشخص می‌شود در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامیده شده برای بخش کشاورزی طرح و برنامه‌ای نداریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید