کاهش چشمگیر مرجان‌های جوان در دیواره بزرگ مرجانی

    کد خبر :515969
دیواره بزرگ مرجانی

کارشناسان محیط زیست هشدار دادند که به دنبال گسترش پدیده سفیدشدگی در دیواره بزرگ مرجانی استرالیا، ۸۹ درصد از مرجان‌های جوان این اکوسیستم از بین رفته‌اند.

کارشناسان عامل این گستردگی در پدیده سفیدشدگی دیواره مرجانی بین سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ میلادی را تغییرات اقلیمی می‌دانند.

این متخصصان بررسی کردند که چه تعداد مرجان بالغ در طول بزرگترین سیستم صخره‌های مرجانیِ جهان زنده مانده و چه تعداد مرجان جوان و تازه در سال ۲۰۱۸ پس از استرس شدید گرما و مرگ و میر مرجان‌ها تکثیر شده‌اند.

به نوشته روزنامه گاردین، نتایج منتشر شده در مجله تخصصی “نیچر” نشان می‌دهد که نه تنها کاهش قابل توجهی در تعداد مرجان‌های جوان در مقایسه با سطوح تاریخی مشاهده می‌شود بلکه همچنین تغییراتی در انواع گونه‌های مرجانی تولید شده رخ داده است.

به گفته نویسندگان این مقاله، یافته‌های فوق تصویری مبهم از آینده این اکوسیستم حیاتی در مواجهه با پدیده سفیدشدگی پیش از اینکه مرجان‌ها فرصت کافی برای احیا شدن را داشته باشند ترسیم می‌کند.

به گزارش ایسنا، دیواره بزرگ مرجانی (Great Barrier Reef) به مجموعه‌ی بسیار بزرگی از آبسنگ‌های مرجانی گفته می‌شود که در شرق کشور استرالیا و در اقیانوس آرام قرار گرفته‌اند و این دیواره بزرگ‌ترین مجموعه‌ صخره‌های مرجانی در دنیا به شمار می‌آید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید