علی نصیریان، هفتاد سال خاک صحنه

    کد خبر :51315

علی نصیریان، شب گذشته در میان خیل عظیم هوادارانش در تئاتر شهر برای هفتاد سال حضور مداومش در تئاتر تجلیل و تقدیر شد.

به گزارش خبرنگاران پویا، شب گذشته بزرگ آقای تئاتر ایران که بیش از هر کسی دیگری خاک صحنه را خورده است، برخلاف روال عادی تئاتر کشور که شنبه‌هایش تعطیل است، در نمایش دو ساعته «اعتراف» به کارگردانی شهاب حسینی نقش‌آفرینی کرد تا در پایان حضور مداومش در تئاتر مورد تجلیل قرار گیرد.

علی نصیریان که به همراه عزت‌الله انتظامی، جمشید مشایخی، محمدعلی کشاورز و مرحوم داوود رشیدی به عنوان پنج پیکره اصلی بازیگری تئاتر ایران شناخته می‌شود، تنها عضو این گروه شاخص است که تا به امروز در تئاتر فعال بوده است. نصیریان در پنج سال گذشته در نمایش‌های «تانگوی تخم‌مرغ داغ» هادی مرزبان و «هفت شب با میهمانی ناخوانده در نیویورک» فرهاد آییش ایفای نقش کرده است. این فعالیت تئاتری فارغ از حضور او در سریال شهرزاد و چند فیلم سینمایی است.

علی نصیریان زادهٔ 15 بهمن 1313در تهران، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و نمایشنامه‌نویس ایرانی است که در سال 1329 با فعالیت در جامعه باربد هنر را هدف اصلی زندگی خود قرار داد. دارنده نشان درجه یک هنری از ریاست‌جمهوری چهره‌ای شاخص در شکل‌گیری تئاتر ملی و اوج‌گیری نمایش‌های ایرانی در تئاتر سنگلج بوده است.

این روزها نمایشنامه «بنگاه تئاترال» او با کارگردانی هادی مرزبان و حضور ایرج راد، یکی از بازیگران اولین اجرای آن به کارگردانی شخص نصیریان در سنگلج روی صحنه می‌رود.

شب گذشته در تقدیر از این کهنه‌سوار عرصه بازیگری ایرج راد، داریوش اسدزاده، مهدی شفیعی، داوود میرباقری، حسن فتحی، علی مطهری، علی مازنی، اکبر زنجانپور و شهاب حسینی با حضور بر صحنه از هفتاد سال هنرنمایی او تجلیل کردند.

همچنین از طرف معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از آثار حراجی شده علی شیرازی در حراجی تهران به این مرد خوش‌قامت تئاتر هبه شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید