اردوغان: ترکیه مساله جولان را به سازمان ملل خواهد برد

    کد خبر :512038
اردوغان

رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد، قصد دارد با همتای آمریکایی خود دیدار کرده و به وی تاکید کند که مرتکب اشتباه بزرگی درباره جولان می‌شود و ترکیه این مساله را به سازمان ملل خواهد برد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در مصاحبه با شبکه “تی جی آر تی” این کشور گفت: سازمان ملل تصمیم نهایی درباره مساله جولان را اتخاذ کرده است و من قصد دارم با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دیدار کرده و به او تاکید کنم که با هدیه کردن ارتفاعات جولان به نتانیاهو در آستانه برگزاری انتخابات در اسرائیل مرتکب خطای بزرگی می‌شود.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین تاکید کرد: اینکه حاکمیت اسرائیل بر جولان سوریه به رسمیت شناخته شود، صلح در کل جهان را به خطر می‌اندازد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: ترکیه مساله به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل و جولان از سوی آمریکا را به سازمان ملل خواهد برد و غیر ممکن است مجمع عمومی چنین اقدامی را تایید کند.

همچنین اردوغان تاکید کرد: مساله به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان توسط آمریکا هرگز به دلیل موضع‌گیری روسیه و اتحادیه در شورای امنیت تأیید نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ارتباط و دوستی صهیونیسم و امپریالیسم خطری برای کل جهان و نه فقط منطقه ایجاد می‌کند، گفت: نتانیاهو از اظهارات ترامپ درباره جولان در کمپین انتخاباتی خود استفاده می‌کند و هدف او از این اقدام نیز سرپوش گذاشتن بر پرونده فساد خود است.

اردوغان افزود: متأسفانه این آمریکاست که کمپین نتانیاهو در انتخابات اسرائیل را هدایت می‌کند.

ترامپ روز پنجشنبه مدعی شد، اکنون زمان آن رسیده که حاکمیت کامل اسرائیل بر ارتفاعات جولان را به رسمیت بشناسیم.

یسرائیل کاتس، وزیر خارجه موقت رژیم صهیونیستی پیشتر مدعی شد، ترامپ امروز (دوشنبه) یادداشتی برای به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان را در حضور نتانیاهو امضا خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید