دهم فروردین نمادهای مهم شهری به مدت یکساعت خاموش می شود

    کد خبر :512030
صرفه جویی در انرژی

مدیر کل محیط زیست شهرداری تهران گفت: دهم فروردین به نشانه صرفه جویی در انرژی، نمادهای مهم شهری به مدت یکساعت خاموش می‌شوند.

صدرالدین علیپور مدیر کل محیط زیست شهرداری تهران با بیان اینکه برای نهمین سال متوالی شهرداری تهران برنامه بین‌المللی ساعت زمین را در تاریخ ۳۰ مارس ۲۰۱۹ مصادف با ۱۰ فروردین ماه سال ۱۳۹۸ به وقت محلی ۲۰:۳۰ الی ۲۱:۳۰ برگزار می‌کند، گفت: شعار برنامه امسال «تغییر شیوه زندگی با کاهش مصرف و استفاده مجدد» است

به گزارش مهر،وی ادامه داد: بدون تردید خاموشی نمادین نمادهای مهم شهری همزمان در سراسر جهان به مدت یک ساعت نشانه اهمیت موضوع جهت کاهش مصرف انرژی در جهان است.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران افزود: در هشت سال برگزاری برنامه ساعت زمین در ایران مشارکت مردم و مسئولان رو به گسترش بوده و در سال ۲۰۱۸ بیش از ۶۰ نماد مهم شهری از تهران خاموش شده و بیش از ۳۰ شهر و کلانشهر از سراسر ایران به این طرح پیوستند.

علیپور اضافه کرد: «تغییر شیوه زندگی با کاهش مصرف و استفاده مجدد» شعار برنامه امسال است. در واقع بهترین راهکار مدیریت کاهش مصرف، استفاده مجدد آن است و با توجه به محدود بودن منابع زمین، خلق ایده برای استفاده دوباره از وسایل قدیمی یکی از روش‌های کارآمد در کاهش تولید انرژی و استفاده مجدد است.

وی اظهار امیدواری کرد که برنامه ساعت زمین سال ۲۰۱۹ که مصادف با ۱۰ فروردین ماه ۱۳۹۸ است با مشارکت گسترده خانواده شهرداری جهت کاهش مصرف انرژی، پررنگ‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید