رئیس کمیته امداد اعلام کرد

توزیع سبد غذایی و کمک نقدی به مددجویان گرفتار سیل

    کد خبر :511668
توزیع سبد غذایی

رئیس کمیته امداد از اختصاص سبد غذایی و کمک نقدی به خانواده‌های مددجویان سیل‌زده در استان‌های شمالی خبر داد و گفت: براساس تدابیر قبلی، منازل مددجویان امداد تحت پوشش بیمه حوادث است و تمام خسارات وارده به‌طور کامل جبران خواهد شد.

سیدپرویز فتاح با تشریح خدمات کمیته امداد به مددجویان سیل‌زده در استان‌های گلستان، مازندران و خراسان شمالی گفت: امروز از کمک‌های مردمی و امدادی یک میلیارد تومان به خانواده‌های گلستانی پرداخت می‌شود و خانواده‌های یک‌نفره ۳۰۰ هزار تومان، دو نفره ۴۰۰ هزار تومان، سه ‌نفره ۵۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۶۰۰ هزار تومان و پنج نفر به بالا ۷۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه براساس تدابیر اندیشیده شده، منازل مددجویان امداد همه ساله تحت پوشش بیمه حوادث قرار می‌گیرد، اظهارکرد: بیمه حوادث بیمه منازل مسکونی مددجویان شهری ۳۵ میلیون تومان و منازل روستایی ۲۵ میلیون تومان است همچنین بیمه اثاثیه منزل مددجویان شهر و روستا ۱۵ میلیون تومان است و با توجه به این امر، خسارات وارده از سیل به‌طور کامل جبران خواهد شد.

رئیس کمیته امداد از توزیع بسته غذایی برای مددجویان گرفتار در سیل خبر داد و تاکید کرد: بسته‌های غذایی به ارزش ۴۰۰ هزار تومان بین خانواده‌های آسیب‌دیده تحت حمایت خراسان شمالی در حال توزیع است.

فتاح با بیان اینکه از ساعات اولیه وقوع سیل در گلستان، خراسان شمالی و مازندران، همکاران امداد با تمام قوا مشغول شناسایی نیازها و امدادرسانی به خانواده‌های تحت پوشش هستند، گفت: در پنج شهرستان گمیشان، گنبد، آق قلا، بندر ترکمن و آزادشهر در استان گلستان حدود ۲۰۰۰ خانوار تحت پوشش امداد دچار آسیب و خسارت شده‌اند همچنین در خراسان شمالی در شهرستان‌های راز و جرگلان و مانه و سملقان حدود ۳۰۰ خانوار دچار آسیب و تخریب منازل شده‌اند.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه خوشبختانه در سیل اخیر هیچگونه تلفات جانی در میان مددجویان امداد گزارش نشده است، اظهارکرد: کمیته امداد از همان ساعات اولیه کار رسیدگی به این خانواده‌ها را آغاز کرد و کالاهای اساسی مورد نیاز این خانواده‌ها در حال توزیع است.

فتاح گفت: میزان آسیب منازل مددجویان در خراسان شمالی ۲۰ تا ۱۰۰ درصد گزارش شده است و ۲۳ روستای شهرستان راز وجرگلان دچار سیل‌ شده‌اند.

رئیس کمیته امداد افزود: از محل کمک‌های امداد و خیران، برای تمامی مددجویان آسیب‌دیده، مسکن مقاوم احداث می‌شود.

به گزارش ایسنا، فتاح با اشاره به خسارت سیل به حدود ۴۵۰ خانوار مددجو در استان مازندران اظهارکرد: در سیل چند روز گذشته استان مازندران ۳۵ واحد مسکن مددجویی دچار تخریب کامل و حدود ۲۵۰ واحد مسکونی دچار خسارت شده است.

بنا براعلام سایت خبری کمیته امداد، وی تصریح کرد: در سیل اخیر به مددجویان تحت حمایت در شهرستان‌های سیمرغ، ساری، جویبار، میاندورود، سوادکوه، نکا و بهشهر خسارت وارد شد که بیشترین خسارت‌ها در شهرستان‌های سیمرغ و ساری بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید