سردار شریف اعلام کرد

بسیج ظرفیت‌های سپاه برای امدادرسانی به هموطنان سیل زده استان گلستان

  • سیاسی
  • شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۸ ۱۴:۵۱
    کد خبر :511649
سیل زده استان گلستان

سخنگوی سپاه از بسیج ظرفیت‌ها و تجهیزات سپاه برای امدادرسانی و کمک به سیل زدگان استان گلستان خبر داد و از علما، روحانیون و مسئولین محلی استان به ویژه در شهرستان آق قلا در مساعدت با سپاه برای مجاب کردن مردم برای تخلیه زودهنگام روستاها که تأثیر بسزایی در کاهش تلفات داشت تقدیر و تشکر کرد.

در پی بارندگی های چند روز اخیر که منجر به وقوع سیل در استان‌های شمالی کشور به ویژه استان گلستان و بروز خساراتی در این مناطق شد، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه از بسیج تمامی امکانات و ظرفیت‌های سپاه برای امدادرسانی به هموطنان سیل زده در استان گلستان خبر داد و گفت: همانگونه که در گذشته نیز اعلام شده است؛ بر اساس یک دستورالعمل ثابت از ناحیه فرماندهی کل سپاه مجوز دائمی و ماموریت به کلیه یگان‌های سپاه در سراسر کشور ابلاغ شده که به محض وقوع حوادث و بلایای طبیعی، تمامی واحدها و یگان‌های سپاه به امدادرسانی و کمک به مردم بپردازند و بر همین اساس از ساعات اولیه وقوع سیل در استان گلستان، تمامی یگان های سپاه مستقر در این استان به یاری سیل زدگان شتافتند.

وی افزود: پایوران، بسیجیان و نیروهای وظیفه سپاه نینوا، نواحی مقاومت بسیج، تیپ مردم پایه نینوا ، یگان ۶۰ زرهی عمار یاسر و تیپ ۴۵ مهندسی جوادالائمه نیروی زمینی سپاه پس از وقوع سیل با حضور در منطقه به سرعت امدادرسانی در راستای نجات گرفتارماندگان در سیل و جلوگیری از بروز خسارات بیشتر را آغاز کردند.

سردار شریف در ادامه تصریح کرد: واحدهای مهندسی، پشتیبانی و لجستیک سپاه نیزبا بکارگیری ماشین آلات و تجهیزات راهسازی و مهندسی اعم از جرثقیل، کشنده، لودر، بلدوزر، پل کش و کامیونت اقدام به بازگشایی محورهای مواصلاتی و تخلیه مردم و نجات گرفتار ماندگان در سیل کردند.

وی افزود: همچنین تعدادی قایق موتوری نیز برای امدادرسانی به گرفتار ماندگان در سیل در شهرستان آق قلا مورد استفاده قرار گرفت.

سخنگوی سپاه خاطرنشان کرد: در حوزه مردم یاری نیز جابجایی ، انتقال و اسکان سیل زدگان در نقاط امن و نیز توزیع بیش از ۲۵۰۰ پرس غذای گرم و لوازم و ملزومات گرمایشی توسط سپاه نینوای استان گلستان انجام پذیرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از سپاه نیوز، سردار شریف در پایان از علما، روحانیون و مسئولین محلی استان به ویژه در شهرستان آق قلا در مساعدت با سپاه برای مجاب کردن مردم برای تخلیه زودهنگام روستا ها که تأثیر بسزایی در کاهش تلفات داشت تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بسیج تمامی ظرفیت‌ها و امکانات موجود کماکان در کنار هموطنان سیل زده استان گلستان خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید