کاهش ۵۰ تا ۸۰ درصدی سوانح چهارشنبه آخرسال

    کد خبر :511640
سوانح چهارشنبه آخرسال

فرمانده ناجا گفت: نیروهای انتظامی در ایام نوروز در آماده‌باش صد درصدی هستند و امنیت را از مرزها تا جاده‌ها و شهرها برقرار می‌کنند.

سردار حسین اشتری در دیدار با آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان – اظهارکرد: یکی از دغدغه‌های پلیس در ایام نوروز ، تصادفات و تلفات جاده‌ای است و برای کاهش حوادث رانندگی، اقدامات کاربردی خوبی توسط پلیس انجام شده و تاکنون توفیقاتی به دست آمده است .

وی افزود: نیروهای پلیس از ۲۵ اسفند ۹۷ تا ۱۷ فروردین ماه سال جاری در آماده‌باش کامل هستند و از مرزها گرفته تا جاده ها و شهرها باروحیه و نشاط امنیت را برقرار می‌کنند.

فرمانده ناجا در ادامه گفت: در برخی شهرها مانند مشهد مقدس و اصفهان میزان مسافرت‌ها نسبت به سال قبل افزایش یافته است و نیروهای پلیس با تمام توان در حال خدمت‌رسانی هستند و در هیچ نقطه از کشور مشکلی وجود ندارد.

اشتری از افزایش مسافرت‌ها نسبت به سال قبل خبر داد و اظهارکرد: طبق آمار در زمینه تلفات جاده‌ای با کاهش ۱۵ درصدی آمار فوت شدگان از زمان شروع مسافرت تا روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل و کاهش ۳ درصدی تصادفات روبه رو بوده‌ایم.

فرمانده ناجا تصریح کرد: پلیس برای استراحت رانندگان و رفع خستگی و خواب آلودگی آنان اقدام به راه‌اندازی ایستگاه‌های امنیت و سلامت کرده است و رانندگان می‌توانند در این مکان‌ها استراحت کنند و پس از رفع خستگی به ادامه مسیر بپردازند. به عنوان نمونه درجاده‌های استان اصفهان ۴۵ ایستگاه راه‌اندازی شده است.

وی به شب چهارشنبه آخر سال امسال هم اشاره و تصریح کرد: در زمینه کاهش سوانح شب چهارشنبه آخر سال ۵۰ تا ۸۰ درصد کاهش داشتیم که از همکاری مردم با پلیس تشکر می‌شود.

اشتری در ادامه اظهارکرد: در سال ۹۶ از ۳۲ دستگاه خدمت‌رسان نظرسنجی شد که نیروی انتظامی رتبه چهارم محبوبیت مردمی را به خود اختصاص داد و کسب این رتبه در حالیست که اقدامات این نیرو فقط خدمت‌رسانی نیست و در بسیاری موارد سلبی است و با مخلان نظم و امنیت سروکار دارد.

به گزارش ایسنا،فرمانده نیروی انتظامی در پایان به شهادت مظلومانه دو مامور پلیس در مشهد مقدس اشاره و تاکید کرد: کلیه کارکنان پلیس از شروع طرح نوروزی مشغول خدمت رسانی به مسافران و مردم و بسیاری از آنان در این ایام از خانه و خانواده دور هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید