دیدار سران انرژی هند و عربستان

    کد خبر :504376
سران انرژی

وزیر انرژی هندوستان در ادامه رایزنی ها برای تامین نفت این کشور، با مقام انرژی عربستان سعودی دیدار می کند.

خالد الفالح وزیر انرژی عربستان و پراداهان وزیر انرژی هند امروز با یکدیگر دیدار می کنند.

به گزارش اویل پرایس، این دیدار در حالی انجام می شود که هنوز جزئیات دقیق از آن مشخص نیست، اما احتمالا دیدار دو مقام انرژی هند و عربستان سعودی بمنظور بحث در زمینه عرضه نفت و سرمایه گذاری در این زمینه باشد.

عربستان سعودی دومین تامین کننده نفت هند پس از عراق است و به هندی ها قول داده است، در این کشور سرمایه گذاری 100 میلیارد دلاری داشته باشد، تا نیازهای دومین مصرف کننده بزرگ نفت دنیا را برآورده کند. سال گذشته شرکت نفت آرامکوی عربستان به همراه شرکت ملی نفت ابوظبی تفاهمنامه مشترکی با کنسرسیوم شرکت ملی هند به منظور تاسیس پالایشگاهی به ارزش 44 میلیارد دلار در ایالت ماهاراشتا درغرب هند امضا کردند، اما پروژه با ناکامی هایی درباره خرید زمین روبرو شده و تا کنون مراحل اجرایی آن آغاز نشده است.

ملاقات خالدالفالح، وزیر انرژی عربستان و پراداهان، وزیر انرژی هند، تنها دو ماه کمتر از اتمام معافیت تحریم های ایران از سوی ایالات متحده انجام می شود، و یکی از محورهای گفت و گو، رایزنی درباره خرید نفت از ریاض درصورت اتمام معافیت های تحریم نفت ایران است.

از سویی دیگر هندی ها رایزنی هایی نیز با مقامات واشنگتن درباره تمدید مجدد معافیت نفت ایران داشته اند، آنها در حال مذاکراتی با آمریکایی ها هستند تا بتوانند روزانه 300 هزار بشکه در روز واردات نفت از ایران داشته باشند.

مذاکرات هندی ها با مقامات آمریکایی درباره تمدید معافیت های نفت در حالی انجام می شود که ترامپ اوایل هفته اعلام کرد، امتیازات تجاری هند را به دلیل نارضایتی از دسترسی به بازارهای هند لغو می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید