فشار بولتون به ترامپ برای حمله نظامی به ایران

    کد خبر :503778
بولتون

یک کارشناس آمریکایی و مقام اسبق نظامی طی یادداشتی تلاش های پشت پرده بولتون برای حمله نظامی به ایران را مورد بررسی قرار می دهد.

مایکل مورفورد تحلیل گر و یکی از مقام های نظامی سابق آمریکا طی یادداشتی برای یو اس آ تودی می نویسد که نباید تجربه جنگ اشتباه عراق را این بار با ایران تجربه کرد. او همچنین به نئوکان ها اشاره می کند که سخت در تلاش هستند تا ترامپ را به این اقدام راضی کنند. این کارشناس در ادامه می گوید :

به گزارش افکارنیوز،ما تمام حقیقت را درباره حمله نظامی آمریکا به عراق می دانیم. در دولت بوش، دیک چنی معاون رئیس جمهور، جان بولتون، معاون وزیر خارجه، پل ولفوویتز معاون وزیر دفاع، تا اواخر دهه ۹۰میلادی سه تن از رهبران و معماران نومحافظه کاران در آمریکا بودند. چیزی که برای آنها مهم تلقی می شد، گسترش عقایدشان یعنی ایجاد یک نظم جدید جهانی بود. این افکار بیهوده جز اهداف شخصی آنها بود که در این حال سیاست های راهبردی ملت آمریکا را نیز در آن برهه رهبری می کردند.

بازتاب آن دوران را در طول برگزاری کنفرانس ورشو دیدم . اظهارات معاون رئیس جمهور یعنی مایک پنس، وزیر امور خارجه یعنی پمپئو، و مشاور امنیت ملی یعنی جان بولتون، به شکل عجیب و هراس آمیزی شبیه به چیزی بود که منجر به حمله نظامی آمریکا به عراق شد. اکنون نیز حس خوبی نسبت این موضوع ندارم، همانگونه که در بحبوحه جنگ عراق هم نداشتم.

در سال ۲۰۰۲ بولتون به عنوان معاون وزیر خارجه در امور کنترل تسلیحات، عاملی محرک محسوب می شد. او اصرار داشت تا به داده های اطلاعاتی خام دسترسی داشته باشد؛ قبل از اینکه مورد ارزیابی قرار گیرند. او همچنین اصرار داشت که این اطلاعات در اختیار داشتن سلاح های کشتار جمعی توسط صدام را تأیید می کند. پایان این ماجرا واضح است، او در یک مناظره تلویزیونی در بی بی سی این مسائل را بیان کرد. او تصریح کرد که اگر صدام همکاری نکند، شانس دیگری نخواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید