مالچ‌پاشی در چهار استان کشور طی سال آینده

    کد خبر :501634
سازمان جنگل‌‎ها

رئیس سازمان جنگل‌‎ها با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته از محل صندوق توسعه ملی به آبخیزداری گفت: امسال از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای مالچ‌پاشی استفاده کردیم. سال گذشته در سطح ۲۰ هزار هکتار عملیات مالچ پاشی اجرا شد و پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده این عملیات در سطح ۱۰ تا ۱۵ هکتار در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و ایلام انجام شود.

خلیل آقایی صبح امروز (۱۴ اسفند) پس از تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) و غرس نهال در محوطه مرقد بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: امیدواریم تا پایان سال جاری در زمینه عملیات تثبیت شن‌های روان به سطح مناسبی برسیم.

به گفته وی عرصه‌های طبیعی به مردم تعلق دارد و مردم علاوه بر اینکه از عرصه‌ها استفاده می‌کنند به حفاظت از آن نیز می‌پردازند. نیروهای سازمان جنگل‌ها نیز در کنار مردم در این عرصه‌ها حضور می‌یابند. ما نیز تلاش می‌کنیم اعتبار و خدمات مورد نیاز برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی را تامین کنیم.

آقایی با اشاره به شعار هفته منابع طبیعی امسال گفت: انفال سرمایه ملی و متعلق به همه نسل‌هاست و باید آن را حفظ کرد و از آن بهره‌برداری مناسب کرد. امسال نیز به مناسبت هفته منابع طبیعی در سطح کشور و استان‌ها نهال رایگان بین مردم توزیع خواهد شد.

رییس سازمان جنگل‌ها ادامه داد: در سال جاری در ۶۸۴ منطقه کارهای اجرایی آبخیزداری از محل ۲۰۰ میلیون دلار اعتبارات تخصیص یافته صندوق توسعه ملی اجرا شده است که امیدواریم در طول هفته منابع طبیعی این پروژه‌ها افتتاح شود. با توجه به باران خوبی که در سال جاری داشتیم، اثرات مثبت اجرای این پروژه‌ها در پایین دست به‌صورت بهبود آبدهی قنوات، چاه‌ها و چشمه‌ها توسط مردم مشاهده شد. همین رویه با شدت بیشتری در سال ۹۸ ادامه می‌یابد.

به گزارش ایسنا، وی در اداکه گفت: ما در نوار مرزی استان ایلام، برای کشت نهال تفاهمنامه داریم. برای همکاری در عرصه‌های مشترک بین ایران و عراق به‌ منظور بهبود پوشش گیاهی و جلوگیری از ریزگردها، برنامه‌های مختلفی نیز اجرا می‌کنیم. برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری سال آینده نیز به‌صورت جداگانه به سازمان جنگل‌ها از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی مبالغی اختصاص داده شده است. همچنین مبلغ ۱۵۰ میلیون یورو به اذن مقام معظم رهبری به سازمان جنگل‌ها تخصیص یافته است که هفته گذشته به تصویب مجلس رسید.

به گفته آقایی به این ترتیب شرایط اعتباری سازمان جنگل‌ها در سال ۹۸ بهتر از سال ۹۷ است و این اعتبارات برای انجام عملیات در قالب طرح‌های جامع آبخیزداری و آبخوانداری تقریبا دو برابر شده است.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل‌ها، هفته منابع طبیعی از فردا (۱۵ اسفند) در سراسر کشور با غرس نمادین نهال توسط حسن روحانی – رییس جمهوری – آغاز می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید