مصوبه مجلس: احزاب نامزد‌های انتخابات مجلس را معرفی می‌کنند

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ ۱۱:۳۲
    کد خبر :499884
انتخابات مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند: ثبت‌نام نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی از طریق لیست‌های حزبی انجام شود.

نمایندگان در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس ماده ۴ طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را با ۱۴۰ رأی موافق، ۸۴ رأی مخالف و پنج رأی ممتنع از مجموع ۲۴۴ نماینده حاضر تصویب کردند.
به گزارش ایرنا، نمایندگان در این ماده مقرر کردند: ثبت‌نام داوطلبان از طریق فهرستی که احزاب یا گروه‌ها و تشکل‌های قانونی ارائه می‌کنند یا به صورت منفرد انجام می‌شود، رأی به فهرست‌های انتخاباتی مطابق تشریفات مقرر در این قانون صورت گیرد.
نمایندگان همچنین تصویب کردند: مقصود از احزاب و گروه‌های سیاسی در این قانون احزاب موضوع بند ۱ ماده ۱ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی مصوب سال ۹۵ مجمع تشخیص مصلحت نظام و کلیه تشکل‌ها و گروه‌های قانونی رسمی می‌باشد».
نمایندگان مجلس شورای اسلامی ماده ۵ این طرح را برای بررسی بیشتر به کمیسیون شورا‌های مجلس ارجاع دادند.
در این ماده آمده است: احزاب و گروه‌های سیاسی می‌توانند پس از تأیید صلاحیت داوطلبان و حداقل تا ۴۸ ساعت قبل از شروع تبلیغات انتخاباتی نامزدها، فهرست انتخاباتی خود را تنظیم و به هیأت اجرایی مرکزی یا هیأت اجرایی استان حسب مورد اعلام کنند.
فهرست‌ها باید به صورت استانی و کامل ارائه شده و برای هر حوزه انتخابیه فرعی، به تعداد کرسی‌های آن حوزه در مجلس، داوطلب معرفی شود.
در تبصره ۱ این ماده آمده است: احزاب مکلف هستند در هنگام ارائه فهرست، موافقت کتبی داوطلبان مبنی بر عضویت در فهرست را ارائه کنند. نام هیچ داوطلبی نباید در بیش از یک فهرست درج شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید