جدیدترین اخبار
7 اسفند 1397 ساعت 16:32 اجتماعی کد خبر :496920

انتقاد “امانی” از نحوه تدوین بودجه حمل و نقل عمومی

حمل و نقل عمومی

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از بی‌توجهی به اولویت شورای شهر در تدوین بودجه یعنی توسعه حمل و نقل عمومی گلایه کرد.

شهربانو امانی صبح امروز در جلسه شورای شهر در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک روز زن و گرامیداشت روز مادر گفت: خوشبختانه در مدیریت شهری تهران، در سطوح کارشناسی و مدیریت میانی، از حضور زنان بهره‌مندیم، ولی دو بخش مهم دیگر یعنی شورایاری‌ها و مدیریت راهبردی به شدت از حضور زنان تهی است که از نظر من اهمیت شورایاری‌ها بسیار بیشتر است.

امانی با تاکید بر اینکه دختران و بانوان جوان تهرانی می‌بایست شورایاریها را جدی بگیرند گفت: همه زنان را به ایجاد کمپین‌های رقابتی دعوت می‌کنم تا مدیریت محلات را بدست بگیرید. منتظر اعطای فرصت نمانید، بهترین فرصت اکنون پیش روی شماست. جامعه نیز اثر حضور زن را پذیرفته است و این پیروزی، نوید بخش دو پیروزی دیگرخواهد بود؛ پیروزی در مطالبات زنان و پیروزی در توسعه پایدار و پیروزیهای همراه با صلح و البته ماندگار از جمله این پیروزی‌هاست.‬

رییس کمیته ایمنی و حمل و نقل شورا در ادامه عنوان کرد: من گلایه دارم. درد دل مادرانه دارم. روز مادر هم هست، گلایه‌ام را به حساب یک شکایت مادرانه بگذارید. بودجه آورده‌اید. تصحیح و تاییدش باید بکنیم. چه چیز را؟ رقم‌ها را؟ درصدها؟ یا رویکردشما را؟ کدام را باید تصحیح و تایید کنیم؟ عزیزان من، ۱۳۵۷ میلیارد تومان را می‌توان تصحیح کرد؟ از کل بودجه حمل و نقل تهران، ۲۵ درصدش را به خودرو محوری اختصاص داده‌اید؟.

وی ادامه داد: مردم تهران کم گفتند مشکل ما ترافیک و آلودگی هواست؟! کارشناسان کم گفتند مشکل ما خودرومحوریست؟! ما کم گفتیم؟ خود شما کم تایید کردید که بله مشکل ما خودرومحوریست؟! مردم از ما علامت عمودی ترافیک خواسته‌اند؟ مردم از ما جدول و… خواسته‌اند؟ مردم از ما نرده و گاردریل خواسته‌اند؟ مردم از ما تعریض خیابان خواسته‌اند؟ مردم از ما پل عابر پیاده خواسته‌اند؟ مردم از ما اتوبان خواستند؟ روگذر و زیرگذر و تقاطع غیرهمسطح خواستند؟.

امانی خواسته مردم تهران را توسعه حمل و نقل عمومی دانست و گفت: مردم با صدای رسا گفتند مترو را توسعه دهید، اتوبوسها را افزایش دهید، دود را کم کنید، صدا را کم کنید، ماشینها را کم کنید، و ما باید هنوز برای عبور و مرور ماشینها هزینه کنیم؟! آنهم ۱۳۵۷ میلیارد تومان؟!! بودجه کل سازمان محیط زیست اینقدر نیست! از بودجه فرهنگ کشور بیشتر است. از بودجه وزارت کشور هم بیشتر است.

وی ادامه داد : از معاونت حمل و نقل، برنامه ریزی، معاونت مناطق و از شهردار تهران می‌پرسم، مهندسان و مدیران تحصیلکرده ما، چرا تغییر رویکردها را نادیده گرفته‌اند؟ یا نکند مصادیق خودرومحوری را نمی‌دانند؟ از من دل آزرده نشوید اما این ۱۳۵۷ میلیارد که هیچ، همان ۲ درصدی هم که از بودجه به پیاده اختصاص داده‌اید را نباید خرج کنیم جز موارد ضروری؛ دلخوش به کدام اجرای بی‌نقص باید باشیم که اجازه دهیم ۳۱ میلیاردتومان صرف تعمیر پیاده‌روها و همسطح سازی دریچه ها شود؟ دلخوش به کدام شاهکار مهندسی و اجرا در تردد معلولین باشیم که اجازه دهیم ۱۵ میلیارد دیگر صرف بهسازی معابر برای معلولین شود؟ شهر ما ۹۰۰ پل عابر دارد. معاون محترم ترافیک شهرداری گفته‌اند باید این پلها را جمع کنیم، اولویت به عابر دهیم، بازهم مناطق ۳۴ میلیارد تومان برای روگذر و زیرگذر عابر پیاده‫ درخواست داده‌اند.

امانی بابیان اینکه در شهر ما،خانه ها و مراکز فعالیت از حمل و نقل عمومی دورند گفت: نه حمل و نقل عمومی‌مان به طور کامل توسعه یافته است و نه هنوز‫ tod ‬اجرا شده است، لذا طبیعی است که سفرها پیاده مدار نشود. شرط اصلی برای ترویج پیاده مداری، گسترش حمل و نقل عمومی است. این شرطِ زیربنایی است. شرطی لازم، که البته کافی نیست. شرط کفایتش، معابر پیاده پسند و پیاده‌روهای خوب است‫.‬

به گزارش ایسنا، وی در پایان تاکید کرد: حمل و نقل عمومی اولویت اول است و پس از آن، معابر و پیاده روها؛ اتوبوس و مترو نباشد، منِ شهروند، با خودرو از خانه‌ام بیرون خواهم آمد نه با پای پیاده، پس چه نیازی به پیاده‌رو دارم؟ باید تمرکز و اولویتمان را بر گسترش حمل و نقل عمومی بگذاریم. مراکز سکونت و فعالیت را به حمل و نقل عمومی نزدیک کنیم و به موازات، خیابانها و معابرمان را با اجرای بی‌نقص کامل کنیم. نقشه راه همین است و انشالله که این فریاد مادرانه گوش شنوایی داشته باشد.

Ad

Ad
Ad

روی خط خبر

  • احتمال عمدی بودن حریق ارسباران
  • تمامی مسکن های مهر تا 9 ماه آینده واگذار می شوند
  • رویه واحد برای نظارت بر ساماندهی سگ‌ها در تهران وضع می‌شود
  • کشف و ضبط 3 هزار لاک‌پشت گوش قرمز در مرز باشماق مریوان
  • آموزش و پرورش در کنکور خلاصه نمی شود
  • بودجه آموزش و پرورش برای پوشش تحصیلی ۶۰ درصدی کفایت می کند
  • جان باختن روزانه ۵۰ تن در جاده‌های کشور
  • حوادث ترافیکی؛ از جمله اصلی‌ترین معضلات جامعه امروز ایران
  • گفت وگوی سازنده ای با مکرون داشتم/ تماس ها بین روحانی و مکرون ادامه خواهد داشت
  • حاشیه‌ای بر تقدیر دبیرشورایعالی انقلاب فرهنگی از «عصرجدید»
  • ثبات نسبی قیمت نفت در بازار جهانی / هر بشکه برنت 59.87 دلار
  • آیا پزشکان بایستی دو واحد کار با کارتخوان پاس می کردند؟!
  • برنامه‌ای برای اکران فیلم‌های قدیمی سینما
  • عقب‌نشینی واشنگتن از متهم کردن ایران به نقض NPT بعد از «مجادله‌های شدید»
  • دیدار ظریف با رئیس شرکت مالک نفتکش انگلیسی در توقیف ایران
  • عبور ناو آمریکایی از تنگه تایوان در میانه تنش‎های پکن-واشنگتن
  • کره جنوبی از توافق اطلاعاتی با ژاپن خارج شد
  • برقی کردن تاکسی‌های تهران به کجا رسید؟
  • ترامپ: اقتصادمان قوی است و جلوی چین را می‌گیریم!
  • برنده نهایی اولین دوره مسابقه «عصر جدید» مشخص شد
  • آتش “ارسباران” خاموش شد
  • فرمان پوتین برای تدابیر لازم جهت پاسخ متقارن به آزمایش موشکی آمریکا
  • «ظریف» با «مکرون» دیدار کرد/تعهدات برجامی اروپا محور گفتگوها
  • لایحه اعطای تابعیت برای رفع ایراد به کمیسیون قضایی رسید
  • ظریف یکشنبه به چین می‌رود
  • آغاز دور نهم مذاکرات آمریکا و طالبان در قطر
  • «کیارستمی و عصای گمشده» نامزد ۴ جایزه شد
  • نخست وزیر لهستان: در ائتلاف دریایی آمریکا مشارکت نمی‌کنیم
  • رشد بازارهای آسیایی قبل از سخنرانی رییس فدرال‌رزرو
  • کرملین: بازگشت به گروه «۷» برای روسیه یک هدف نیست