توکلی نیا: حذف تخیل از سینمای کودک این حوزه را تهدید می‌کند

    کد خبر :49267

کارگردان فیلم “کلیله و دمنه” گفت: خطری که سینمای کودک را تهدید می‌کند این است که تخیل را از سینمای کودک حذف کنیم، باید دانست به زودی این اتفاق رخ می‌دهد که سینمای کودک ما در اکران رشد کند.

علیرضا توکلی‌نیا ظهر امروز در نشست خبری جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان اظهار داشت: نخستین فیلم بلندی است که کار کرده‌ایم و ما برای نخستین بار در ایران فیلم 2 بعدی دیجیتال معرفی کردیم و سعی بر این داشتیم تا تکنیک‌های 3 بعدی را میمیک کنیم.

وی افزود: تیم فنی با کمک بنده و قابلیت‌هایی که ایجاد شده بود آن را درست کردند و توانستیم در طول فیلم از آن استفاده کنیم، حدود 50 نفر عوامل در فیلم ما حضور داشتند اما همه آن‌ها جوان بودند و اعتماد به نفس بسیار خوبی داشتند و شاید هیچکدام تکنیک‌ها را نمی‌دانستند، اما اخلاق تیمی خوبی که داشتند کار را برای ما آسان کرد.

کارگردان فیلم “کلیله و دمنه” در پاسخ به این سوال که چرا جذابیت فیلم‌های خارجی برای کودکان بیشتر است، خاطرنشان کرد: آن‌ها با تکنولوژی و سرمایه‌گذاری زیادی که دارند به سراغ بهترین فیلم‌ها می‌روند و از همه نظر عالی هستند، این را در ایران هم می‌توانیم داشته باشیم اما به شرطی که بتوانیم به راحتی با دیگر کشورها ارتباط برقرار کنیم، تمرکز ما بر داستان‌های ایرانی است که شاید آن‌ها نداشته باشند، اگر مردم استقبال کنند تکنولوژی نیز پیشرفت می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که پیش از اکران فیلم جمله‌ای مبنی بر سینما مانند بافتن قالی است و معنی آن چیست، تصریح کرد: طرحی که هنرمندان می‌اندازند مواد اولیه‌ای در خود دارد که باید این مواد اولیه را ببافند و با فکر در کنار یکدیگر قرار گیرد، اگر این تصویر زیبا عمیق باشد مانند فرش هر چه بیشتر بگذرد زیبایی‌های آن بیشتر می‌شود.

توکلی نیا بیان کرد: خطری که سینمای کودک را تهدید می‌کند این است که تخیل را از سینمای کودک حذف کنیم، باید دانست به زودی این اتفاق رخ می‌دهد که سینمای کودک ما در اکران رشد کند به این دلیل که در هر فیلم 3 نفر یعنی پدر، مادر و فرزند می‌آیند.

حدود یک میلیارد تومان برای “کلیله و دمنه” هزینه کردیم

زهرا هاشمی بهرمانی تهیه کننده فیلم “قهرمانان کوچک” درباره فعالیت خود اظهار داشت: سال 73 کار فرهنگی خود را آغاز کردیم و در یک موسسه کار فیلم و انتشارات را بر عهده داشتیم و به صورت تخصصی ادبیات کهن را کار می‌کردیم، حدود 500 اثر در این زمینه داشته‌ایم و 400 دقیقه انیمیشن نیز در این زمینه کار کرده‌ایم به همین دلیل فیلم خود را نیز در ادبیات کهن کار کردیم.

وی افزود: استقبال مردم از ادبیات کهن بسیار خوب بوده و آموزنده است، دیشب زمانی که فیلم را می‌دیدم در کمال تعجب شاهد این بودم که همه سنین تا پایان فیلم بدون شلوغ کاری نشستن و این نشان از این دارد که فیلم برای آن ها جذابیت داشته است.

تهیه کننده فیلم “قهرمانان کوچک” درباره هزینه‌های صورت گرفته در این فیلم خاطرنشان کرد: هزینه این فیلم 800 میلیون تا یک میلیارد تومان بوده و برای اکران این فیلم در حال رایزنی با حوزه هنری هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید