توضیحات مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل تهران درباره اعتراض جمعی از کسبه بازارچه جنت

    کد خبر :492631
اعتراض کسبه بازارچه جنت

مدیر عامل شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران در خصوص اعتراض کسبه بازارچه جنت واقع در منطقه ۵ توضیحاتی ارائه کرد و قول داد : تلاش می‌کند تا کسی متضرر نشود.

حمیدرضا تحصیلی در این باره گفت: پنج سال پیش قطعه زمینی متعلق به شهرداری تهران به صورت پیمانکاری در اختیار یک پیمانکار قرار گرفت و براساس قرارداد این پیمانکار مستأجر سازمان شد که مهلت این قرارداد در تاریخ ۳۰ بهمن سال جاری به اتمام رسید.

وی عنوان کرد که متأسفانه در دو سال گذشته بدون این که کسی معطل باشد این فرد به جای این که طبق قرار داد تنها به کسب اجاره از غرفه‌ها مشغول باشد ، پول رهن می‌گیرد به طوری که از ۲۰۰ کسبه پول رهن دریافت کرده است.

تحصیلی ادامه داد: با توجه به حساسیتی که روی این موضوع وجود داشت از هنگام گرفتن مسئولیت ، تلاش شد که این موضوع را به نفع مردم حل و فصل کنم در همین راستا جلسات کارشناسی بسیاری با پیمانکار، کسبه و کارشناسان حقوقی و … گذاشتیم اما متأسفانه با بهره بردار به نتیجه نرسیدیم. لذا به تمام کسبه اطلاع رسانی کردیم که در تاریخ ۳۰ بهمن ماه قرارداد پیمانکار به اتمام رسیده و تمام افرادی که پولی پرداخت کرده‌اند نسبت به اخذ پول خود و استیعفای حقوق خود اقدام قانونی کنند.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران تاکید کرد: اما پس از اینکه کسبه این اقدام را انجام ندادند ما از پیمانکار شکایت کردیم و ممنوعیت خروجش را گرفتیم. ۱۵ روز پیش نمایندگان کسبه به شرکت ساماندهی مشاغل آمدند که من اعلام کردم به صورت یکطرفه و با مسئولیت خودم کسبه می‌تواند پس از تاریخ ۳۰ بهمن ماه به کسب خود در این بازارچه ادامه دهند. چرا که مشاهده کردم این افراد انسان‌های با شرافت هستند برای همین لازم است با آنها همکاری شود لذا اعلام کردم با مسئولیت خودم شب عید را بگذارند و حتی شش ماه بعد از عید نیز می‌توانند در این بازار به کسب خود ادامه دهند تا با پیمانکار برخورد قانونی صورت بگیرد.

تحصیلی در ادامه صحبتهای خود با اشاره به اینکه شهروندان نسبت به اخذ حقوق قانونی خود از این فرد اقدام قانونی نکردند، عنوان کرد: متأسفانه پیمانکار چند نفر از بستگان خود را در این بازار به عنوان غرفه‌دار قرار داده که با تحریک مغازه داران علیه شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران عنوان می‌کند که این شرکت دروغ می‌گوید.

وی بااشاره به تجمع اعتراضی امروز جمعی از غرفه داران و حضور خود در میان آنها، افزود: در میان کسبه یک بار دیگر قول خود را تکرار کردم تا کسی متضرر نشود. در عین حال اگر کسبه عنوان می‌کند پولی به پیمانکار داده‌اند باید آن را پیگیری قانونی کنند لذا مقرر شد فردا شکایت کنند تا به کمک یکدیگر فرد متخلف به سزای عمل خود برسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید