اعزام اولین گروه حجاج از ۹ مرداد آغاز می‌شود

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶ ۱۲:۲۹
    کد خبر :49132

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه دهه اول مرداد از ۹ مرداد اولین اعزام حجاج آغاز می‌شود، گفت: الان گروه‌های پشتیبانی و پزشکی و هواپیمایی در مکه و مدینه برای هماهنگی‌های لازم حضور دارند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سیدرضا صالحی امیری در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت حجن امسال عنوان کرد: آن چیزی که در مورد حج سیاست رسمی نظام است، برگزاری با عزت و کرامت حج است که امنیت حجاج و کرامت آنها تامین شود.

او افزود: برای این کار همه مسیرهای ممکن را طی کردیم و شروط لازمی را که جمهوری اسلامی برای تامین امنیت و کرامت حجاج اعلام کرده بود رسما طرف عربستانی پذیرفت و مکتوب کرد.الان در سطح نظام بحث های امنیتی و کرامت حجاج در دستور کار است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ما طبق برنامه، کار ثبت نام از حجاج را انجام داده‌ایم و آموزش آغاز شده است. همه اقدامات لازم برای اجاره اماکن و کارهای مربوط به هواپیمایی‌ها و موارد دیگر آغاز شده است.

او با اعلام اینکه دهه اول مرداد از ۹ مرداد اولین اعزامحجاج آغاز می‌شود، گفت: الان گروه‌های پشتیبانی و پزشکی و هواپیمایی در مکه و مدینه برای هماهنگی‌های لازم حضور دارند.

صالحی امیری یادآور شد: آنچه ما دنبال می کنیم اعزام حجاج به عربستان با همه تمهیدات لازم است، همه موارد را رصد می‌کنیم و اگر اتفاقی محتمل باشد در سطوح نظام مطرح می‌کنیم و تصمیم نهایی با مسئولان عالی نظام است. الان تصمیم نظام اعزام حجاج مطابق برنامه از پیش تعیین شده است و امیدواریم شاهد برگزاری حج با عزت و امنیت برای حجاج باشیم. مردم مطمئن باشند تامین امنیت و کرامت حجاج اولویت اول ما است و در این خصوص همه مسئولان نظام اتفاق نظر دارند امیدواریم بتوانیم امسال با اعزام حجاج مسیر حج را برای مسلمانان باز کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید