اگر ایران نبود، با عراقی آلوده به داعش رو به‌رو بودیم

    کد خبر :49129

نماینده حکومت اقلیم کردستان عراق در تهران در نشست عراق پس از داعش تصریح کرد که باید دانست که تنها نظامی‌گری و پیگیری موضوع‌های نظامی راهکار مقابله با داعش نیست بلکه باید موضوع‌های اقتصادی سیاسی و دموکراسی در این بین پیگیری شود و باید دنبال احقاق حقوق ملی باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناظم دباغ تصریح کرد که داعش زاده دلایل و شرایطی است؛ امروز که داعش در حال شکست است، نباید تنها به فکر مسائل نظامی آن باشیم بلکه این جریان یک فکر و ایده است و باید برای آن چاره‌ای اندیشید.

وی ادامه داد: فضای سیاسی و اجتماعی در عراق هم برای تقویت داعش مفید بود. در بحث کردها نیروهای پیشمرگه و قدرت کردها باعث آزادسازی بسیاری از مناطق شد. به نظرم اگر ایران نبود، با عراقی آلوده به داعش رو به‌رو بودیم.

دباغ ادامه داد: در مقطع فعلی باید مشکلات میان شیعیان و سنی‌ها حل شود و مشکلات دیدگاهی و اجتماعی هم مورد حل و فصل قرار گیرد. نیروهای اپوزوسیون باید مورد خطاب قرار گیرند.

وی افزود: کردها و نیروهای پیشمرگه در موصل و حویجه کار کردند و وظیفه صیانت از برخی مناطق برای عهده آنها بوده و خواهد بود. اما واقعیت این است که داعش در عراق و سوریه ریشه‌کن خواهد شد اما باید برای رویارویی با انگیزه تکفیر و تروریسم برنامه دقیق و مدون داشت. باید دانست که تنها نظامی‌گری و پیگیری موضوع‌های نظامی راهکار مقابله با داعش نیست بلکه باید موضوع‌های اقتصادی سیاسی و دموکراسی در این بین پیگیری شود و باید دنبال احقاق حقوق ملی باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید