واکنش چک به لغو نشست «ویزگراد» در رژیم صهیونیستی

    کد خبر :491277

نخست وزیر وزیر چک به لغو نشست چهار جانبه لهستان، مجارستان، جمهوری چک و اسلواکی در مناطق اشغالی واکننش نشان داد.

آندری بابیش، نخست وزیر جمهوری چک لغو نشست چهار جانبه لهستان، مجارستان، جمهوری چک و اسلواکی در تل‌آویو، مرکز رژیم صهیونیستی را تائید کرد.

پیش از این رسانه‌های غربی اعلام کرده بودند که نشست چهار جانبه کشورهای اروپای مرکزی شامل لهستان، مجارستان، جمهوری چک و اسلواکی که قرار بود در تل‌آویو برگزار شود، لغو شده است.

این نشست که به نشست چهارجانبه «ویزگراد» موسوم است قرار شده بود تا برای نخستین بار به میزبانی کشوری غیراروپایی و در مناطق اشغالی فلسطین برگزار شود.

آندری بابیش افزوده است که در حال حاضر با لغو این نشست گفتگوها بصورت دوجانبه ادامه خواهد یافت، هرچند امکان برگزاری نشست «ویزگراد» طی چند ماه آتی همچنان وجود دارد.

به گزارش مهر ،لغو نشست چهارجانبه «ویزگراد» به دنبال تشدید تنش‌ها در روابط میان لهستان و رژیم صهیونیستی صورت گرفت. این تنش در روابط ورشو و تل‌آویو پس از آن بالا گرفت که مقامات رژیم صهیونیستی از جمله به تازگی وزیرخارجه این رژیم بر نقش لهستانی‌ها در «هولوکاست» تاکید کردند و این موضوع با ناخرسندی مقامات لهستانی و لغو سفر نخست وزیر لهستان به رژیم صهونیستی و در نهایت لغو نشست ویزگراد منجر شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید