بلغارستان حساب‌های شرکت ملی نفت ونزوئلا را مسدود کرد

    کد خبر :488858
بلغارستان

به گفته دادستان ارشد بلغارستان، مقامات این کشور انتقال پول از حساب‌های بانکی شرکت ملی نفت ونزوئلا به خارج از این کشور را مسدود کرده‌اند.

به گزارش بازتاب به نقل از راشاتودی، به گفته دادستان ارشد بلغارستان، سوتیر ساتساروف، مقامات بلغارستان انتقال پول از حساب‌های بانکی شرکت ملی نفت ونزوئلا، پی‌دی‌وی‌اس‌ای، به خارج از این کشور را مسدود کرده‌اند.

به نظر می‌رسد صوفیه (پایتخت بلغارستان) اطلاعاتی راجع به انتقال پول از حساب‌های بلغارستان غول انرژی ونزوئلا برای جابه‌جا کردن پول‌های این شرکت به یک کشور دیگر، دریافت کرده است.

طبق گفته‌های ساتساروف، واشنگتن منبع کلیدی این اطلاعات بوده است.

این مقام ارشد تاکید کرد که بخشی از دارایی حساب‌های ونزوئلا به سایر کشورها منتقل شده است و نهادهای نظارتی بلغارستان در مورد مقصد این پول‌ها مشکوک هستند. گزارشات حاکی از آن است که کارآکاس از این پول‌ها برای پشتیبانی از برخی فدراسیون‌های ورزشی، خرید منابع غذایی و سایر پروژه‌های انسان‌دوستانه، استفاده می‌کند.

مقامات بلغارستان قرار است پس از بررسی کامل جزئیات مربوط به این انتقال پول، در مورد این‌که آیا آن را به جرم پول‌شویی تحت پیگرد قرار دهند یا خیر، تصمیم‌گیری ‌کنند.

یکی از مقامات ارش بلغارستان در دیدار با سفیر آمریکا در بلغارستان، اریک روبین، گفت: همه اقدامات لازم انجام شده است تا پولی که هنوز در این حساب‌ها باقی مانده است و مقدار کمی هم نیست، کاملا تحت کنترل ما قرار گرفته و نتواند از کشور خارج شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید