جدیدترین اخبار
۱۴ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۲ اقتصادی کد خبر :48870

تمرکز خودروسازی ژاپن بر صادرات

 

بزرگ‌ترین کشورهای صادرکننده خودرو اغلب کشورهایی پیشرفته و صنعتی هستند که سهم قابل‌ توجهی در بازارهای خرید و فروش اتومبیل در جهان دارند.

طبق گزارش‌های به دست آمده، کشورهای عربی، ترکیه و روسیه از مهم‌ترین بازار کشورهای صادرکننده خودرو به‌شمار می‌روند. به نظر می‌رسد، وضعیت اقتصادی عربستان و امارات باعث شده که بازار مناسبی برای خودروسازان مطرح جهان ایجاد کنند. از طرفی در کشورهایی مانند روسیه و ترکیه، افزایش تقاضای برای خرید خودروهای خارجی، آنها را تبدیل به مهم‌ترین گزینه‌های صادرات برای خودروسازان کرده است.

به گزارش  بازتاب به نقل از تعادل ، در گزارش تحلیلی به دست آمده عربستان، امارات، ترکیه و روسیه به عنوان ۴کشور هدف برای خودروسازان بزرگ جهانی مورد بررسی قرار گرفته‌اند. در این آمار به میزان محبوبیت خودروهای خارجی در کشورهای نام ‌برده، پرداخته شده است.

آن طور که این گزارش مشخص کرده، خودروسازی ژاپن در میان کشورهای واردکننده خودرو محبوبیت قابل‌ توجهی دارد. ژاپن از بزرگ‌ترین خودروسازان است که علاوه بر واردکننده بودن، مهم‌ترین صادرکننده خودرو در جهان نیز به‌شمار می‌آید. این کشور در صادرات خودرو به کشورهای عربی، ترکیه و روسیه، جایگاه نخست را کسب‌ کرده و به نظر می‌رسد مهم‌ترین متقاضیان خودروهای ژاپنی این ۴کشور هستند؛ چراکه در میان صادرکنندگان جهانی، ژاپن پس از آلمان رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. در واقع بیشترین حجم صادرات خودرو ژاپن در میان کشورهای جهان به این۴ کشور تعلق دارد. آن طور که در این گزارش آمده، ارزش صادرات خودرو از ژاپن به کشورهای هدف ۶٫۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ اعلام شده است. آن طور که در گزارش‌ها آمده در میان سایر کشورهای جهان، بیشترین حجم از صادرات خودرو ژاپن به امریکا صورت می‌گیرد. این درحالی است که امریکا دومین صادرکننده بزرگ خودرو به عربستان، امارات، ترکیه و روسیه شناخته شده است. طبق آمار در سال ۲۰۱۶ ارزش صادرات خودرو از امریکا به کشورهای هدف، ۴٫۹۳میلیارد دلار برآورد شده است. در میان کشورهای مشخص شده، عربستان و امارات از بزرگ‌ترین واردکننده کالاهای امریکایی به‌شمار می‌رود.

طبق تحلیل به دست آمده، آلمان سومین کشوری است که بیشترین میزان صادرات خودرو به عربستان، امارات، روسیه و ترکیه را دارد. علاوه بر این بسیاری از گزارش‌ها حاکی از افزایش تقاضای خودروهای وارداتی در ترکیه بود. این افزایش تقاضا تا حدی شد که دولت این کشور در سال‌های گذشته تعرفه گمرکی خودروهای وارداتی را افزایش داد؛ طرحی که بر قیمت محصولات خودروسازان آلمانی و بریتانیایی تاثیر چندانی نگذاشت. به نظر می‌رسد این موضوع سبب شده که ترکیه یکی از مهم‌ترین واردکنندگان خودروهای آلمانی به‌شمار بیاید. همان‌طور که آمار نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۶ ارزش صادرات خودرو از آلمان به ۴ کشور هدف نزدیک به ۴٫۳۹میلیارد دلار برآورد شده است.

خودروسازی کره، فعالیت خود را در ۴دهه گذشته از یک‌ صنعت کوچک دولتی آغاز کرد و اکنون به یکی از بازیگران مهم خودرو در بازار جهانی تبدیل شده‌ و در میان کشورهای عربی، ترکیه و روسیه نیز خودروهای این کشور محبوبیت قابل‌ توجهی دارد. حجم صادرات خودرو از این کشور در سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۳٫۳۵میلیارد دلار برآورد شده است.

در میان کشورهایی که صنعت خودروسازی دارند از چند دهه قبل، بریتانیا در سطح جهان همواره به طراحی و تولید خودروهای لوکس و اسپرت شهرت داشته است. بر این اساس با توجه به سلیقه مصرفی کشورهای عربی، ترکیه و روسیه، طبیعی به‌ نظر می‌رسد که در میان سایر کشورها رتبه پنجم را در صادرات خودرو به این کشورها به خود اختصاص داده است. ارزش صادرات خودرو بریتانیا به کشورهای هدف ۲٫۰۲میلیارد دلار تخمین زده شد.

با توجه به ارزش واردات خودرو در کشورهای هدف به نظر می‌رسد که این ۵ کشور به ‌عنوان مهم‌ترین صادرکنندگان شناخته می‌شوند چراکه با اختلاف بسیاری از سایر کشورها قرار گرفته‌اند.

پس از این ۵ کشور نام اسپانیا، چک، چین، ایتالیا و فرانسه در میان بزرگ‌ترین صادرکنندگان خودرو در کشورهای هدف دیده می‌شود.

این روزها صنعت خودروسازی به عاملی برای رشد اقتصادی تبدیل شده است. این صنعت محرک صنایع مختلفی مانند فولاد، آهن، آلومینیوم، پلاستیک، شیشه، منسوجات، تراشه‌های رایانه‌یی، لاستیک و موارد مشابه است. در نتیجه دولت‌ها برای صنعت خودرو اهمیت ویژه‌یی قائلند و بخشی از درآمدهای ملی آنها نیز مرهون صنعتگران و قطعه‌سازان این حوزه است بنابراین تمامی دولت‌ها در مواقع بحران از این صنعت حمایت ویژه می‌کنند.

وبگردی

روی خط خبر

  • یا چک شدن حساب بانکی یا انصراف از دریافت یارانه نقدی!
  • ۸ نفر و یک شرکت گری مارکت از رانت واردات هزار میلیارد سود کردند
  • واردات موبایل اپل آیفون توسط تامین‌اجتماعی تایید شد
  • محبوب‌ترین انرژی‌های پاک در سرمایه‌گذاری جهانی کدامند؟
  • افشاگری درباره پشت‌پرده بیت‌کوین
  • وزارت خارجه نسبت به تحولات عفرین واکنش نشان داد
  • دبیر شورای نگهبان: اغتشاشات اخیر ادامه فتنه‌ ۸۸ بود /برخی در لباس روحانیت گرفتار تشریفات هستند
  • رشیدپور و مدیری، بازیکنان تخریبی رسانه ملی!
  • خرازی با اسد دیدار کرد
  • تعطیلی دولت آمریکا یعنی چه؟
  • الجبیر: حمایت‌های مالی و تسلیحاتی ایران از أنصارالله متوقف شود!
  • وزارت امور خارجه به جای تهدید، پاسخ سوال منتقدان را بدهد
  • نرخ تورم به ۸.۲ درصد رسید
  • دردسرهای نظام ارزی مبهم برای تجار شناسنامه‌دار
  • تذکر کتبی ۲۰ نماینده به رئیس‌جمهور درباره انتقال آب دریای خزر
  • نامه مهناز افشار به معصومه ابتکار
  • گسترش یگان‌های نیروی دریایی ارتش تا مدار ۱۵ درجه برای نخستین بار
  • مشکل فنی دلیل قطع «کودک شو»
  • هیچ کس با شبکه‌های مجازی مخالف نیست/ دغدغه مردم بی‌بند و باری است
  • جمع آوری دستفروشان خیابان ولیعصر از امروز
  • دانش آموزان فعال “کلبه بازیافت مدارس” غرب تهران بن کتاب می‌گیرند
  • اجازه هیچ‌گونه تهدید از خاک کردستان علیه ایران را نخواهیم داد
  • دستمایه‌های امید درکشور بی‌شمار است
  • تحول در آموزش و پرورش نیازمند تغییر در ساختار مدیریت و تجهیزات است
  • سفیر چین در ایران: آماده بیشترین همکاری با خانواده‌های درگذشتگان سانچی هستیم
  • چرا قیمت دلار سر به فلک کشیده است؟
  • واکنش سیدعلی خمینی به اعتراضات اخیر: تمام مشکلات ما از دشمن بیرونی نیست
  • چهار شرکت دیگر هم مجوز پیش فروش خودرو را دریافت کردند؛ تعداد شرکت‌های مجاز به ۱۷ رسید
  • علم الهدی:مشهد را سیبل کرده اند / ندای اسلام از این شهر می آید
  • دادگاه عالی عراق درخواست پارلمان برای تغییر تاریخ انتخابات را رد کرد