در پارس جنوبی از قطر پیش افتاده‌ایم

    کد خبر :488448
پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران جای مسرت و خوشحالی است که با تکیه بر توان شرکت هایی داخلی امروز در پارس جنوبی از قطر پیش افتاده‌ایم و این افتخار با همت، تلاشگران ایرانی برای کشور به دست آمده است.

بعد از اعمال تحریم‌های دوباره آمریکا علیه ایران، آن چیزی که اهمیت دارد، زنده و فعال نگه‌داشتن شرکت‌های نفتی داخلی است تا به مرور وابستگی کشور به شرکت‌های خارجی کم شود و در این حوزه به طور کامل متکی به نیروی داخلی باشیم.

پترو پارس یکی از شرکت‌های خدماتی نفتی زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران است که بعد ازپشت سرگذاشتن رقبای خود همانند توتال و توسعه فعالیت‌های خود در دوران پسا برجام، حالا به عنوان یکی از بازوهای خدمات نفتی در کشور محسوب می‌شود.

کرباسیان، مدیرعامل شرکت ملی نفت نیز اخیرا تاکید کرده که؛ پتروپارس باید تلاش کند تا آینده درخشانی برای صنعت نفت کشور رقم بزند. خوشبختانه امروز در پارس جنوبی از قطر پیش افتاده ایم و این افتخاری برای کشور است. اوهمچنین اشاره کرد شرکت پتروپارس با وجود شرایط تحریمی توانسته به فعالیت خود ادامه دهد.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به شرایط مناسب دوشرکت داخلی نفتی عنوان کرد حتی با وجود شرایط تحریمی پتروپارس و اویک باید بتوانند با اقتدار به فعالیت خود ادامه دهند.وی همچنین توسعه فاز 11 پارس جنوبی را منوط به همکاری شرکت چینی دانست و افزود: 80 درصد پروژه‌های پترو پارس ساخت داخل است و در صورت توافق پتروپارس و همکاری با شرکت چینی برای پروژه فاز 11 پارس جنوبی، این شرکت می‌تواند پروژه طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی را جلو ببرد.

23 پروژه نگهداشت و افرایش تولید در برنامه وزارت نفت داریم که مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ابراز امیدواری کرده که پتروپارس بتواند در اجرایی شدن آن‌ها کمک کند.

او درباره شرکت اویک (شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت ایران) نیز اظهار کرد،این شرکت نیز با وجود شرایط تحریمی بایستی به خوبی به کار خود ادامه دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید