جنایت «ابلیس سیاه» در شهرک غرب

  • حوادث
  • چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ۱۴:۴۰
    کد خبر :487749
جنایت «ابلیس سیاه»

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری متهم سابقه دار مشهور به «ابلیس سیاه» که پس از آزادی‌اش از زندان اقدام به قتل کرده بود، خبر داد.

سردار علیرضا لطفی درباره جزئیات این خبر گفت: حوالی ساعت یک بامداد روز یکشنبه ۲۱ بهمن ماه، وقوع یک فقره جنایت در طبقه چهارم یک مجتمع مسکونی در بلوار دریا به کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب اعلام شد که پس از حضور عوامل کلانتری در محل و تأیید خبر قتل پیرمردی ۶۸ ساله، موضوع به اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی و قاضی کشیک دادسرای امور جنایی اطلاع داده شد که در همین راستا نیز پرونده مقدماتی با موضوع «قتل عمد» تشکیل شد و پس از هماهنگی با بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران، رسیدگی به آن دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

وی با اشاره به رسیدگی به این پرونده در پلیس آگاهی گفت: پسر مقتول که طی تماس تلفنی با ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع داده بود، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت که از ساعت ۱۴ تا ۱۷ روز شنبه ۲۰ بهمن ماه با اعضای خانواده‌اش در منزل پدری حضور داشتند و پس از آن به منزلشان به کرج بازگشته‌اند؛ فرزند مقتول در ساعت ۱۹ همان روز و پس از بازگشت به خانه خودش با پدر تماس گرفته تا به او اطلاع دهد که به خانه رسیده اما او پاسخگوی تماس‌ها نبوده است و به همین دلیل از برادر بزرگترش خواسته تا به پدرشان سر بزند که او نیز در تهران حضور نداشته. در نهایت پسر مقتول حوالی ساعت ۲۴ همان شب به همراه یکی از اقوام همسرش به خانه پدرش رفته اما زمانی که در آپارتمان را باز کرده با بهم ریختگی اسباب و اثاثیه داخل خانه روبرو شده و بعد از چند ثانیه هم جسد پدرش را در حالی که دست و پا و دهانش با پارچه بسته شده بوده، دیده و با پلیس تماس گرفته است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه کارآگاهان در همان تحقیقات اولیه مطلع شدند که پسر دیگر مقتول به نام حمید که ۳۰ سال سن دارد نتیجه ازدواج دوم مقتول است، گفت: با اظهارات سایر اعضای خانواده مشخص شد که حمید از چندی قبل با پدرش اختلاف داشته است که به همین دلیل اقدام به احضار او به مقر پلیس و انجام تحقیقات از وی کردند که در همین راستا اظهارات ضدونقیض او شک مأموران را برانگیخت و اقدام به بازداشت وی کردند.

وی با اشاره به انجام بازجویی از این فرد گفت: پسر مقتول گرچه منکر هرگونه دخالت در مرگ پدرش شد، اما در جریان تحقیقات فنی و تکمیلی پلیس و نیز مشاهده مستندات از سوی پلیس لب به اعتراف گشود گفت که پدرش به دست یکی از اراذل و اوباش محله ستارخان به نام علی. الف که ۳۵ سال سن دارد به قتل رسیده است. این فرد در ادامه اعترافات خود همچنین درباره نحوه مشارکت خود در قتل پدرش نیز گفت که روز حادثه طبق قراری که با علی داشته به همراه اعضای خانواده‌اش و به بهانه مهمانی به خانه پدرش رفته و در همان ساعات در خانه را از طریق آیفون باز کرده و علی و همدستانش به پشت بام خانه رفته‌اند و آن‌جا مخفی شده‌اند تا بعد از خروج خانواده از منزل نقشه را عملی کنند.

به گزارش ایسنا، لطفی در ادامه با اشاره به شناسایی «علی. الف» توسط کارآگاهان، گفت: کارآگاهان در همان تحقیقات اولیه اطلاع پیدا کردند که وی از مجرمان سابقه دار در زمینه ارتکاب جرایم مختلف سرقت، زورگیری، ضرب و جرح، تهدید شهروندان و آزار و اذیت است و آخرین بار در سال ۱۳۹۱ به اتهام آزار و اذیت پسری ۲۱ ساله دستگیر و در آن پرونده به «ابلیس سیاه» معروف شده و حدود چهار ماه پیش از زندان آزاد شده است. بر اساس اطلاعات پرونده‌ی سال ۱۳۹۱ «علی. الف» در سال ۱۳۸۹ پسری ۲۱ ساله را با تهدید مورد آزار و اذیت قرار داده و پس از آن به مدت دو سال این جوان و خانواده‌اش را به مرگ تهدید کرده تا در نهایت در سال ۱۳۹۱ و ادامه تهدیدات، با طرح شکایت خانواده این پسر توسط پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شده و تصویرش نیز با دستور مقام قضائی برای شناسایی دیگر جرایم منتشر شده و پس از تکمیل پرونده روانه زندان شده است.

وی ادامه داد: کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در تحقیقات از پسر مقتول اطلاع پیدا کردند که علی. الف پس از آزادی از زندان در منطقه‌ی ستارخان رفت و آمد می‌کند، بنابراین با شناسایی دقیق محل تردد «علی. الف» وی طی یک عملیات پلیسی و قبل از هرگونه اقدام به فرار در روز گذشته دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

لطفی با اشاره به انجام بازجویی از «ابلیس سیاه» گفت: «علی.الف» پس از مواجه حضوری با پسر مقتول به ناچار به انجام جنایت اعتراف کرد و ضمن معرفی دو همدست خود، در اعترافاتش به کارآگاهان گفت که چندی پیش با حمید، پسر مقتول آشنا و در صحبت‌هایش متوجه شده که پدرش رفتار مناسبی با وی ندارد تا اینکه حمید یک روز مدعی شده که پدرش در خانه گاوصندوقی پر از پول، طلا و اسناد مالکیت دارد و از علی خواسته تا در پوشش سارق به خانه‌ی پدرش رفته و محتویات داخل گاوصندوق را سرقت کند و اسناد مالکیت را به حمید و طلا و جواهرات داخل گاوصندوق نیز به حمید برسد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اعترافات متهم گفت: به گفته متهم بنا شد حمید به همراه خانواده‌اش و به بهانه میهمانی به خانه پدرش رفته و از طریق آیفون در مجتمع را باز کند تا متهم و دو تن از دوستانش، به پشت بام بروند و منتظر بمانند تا حمید و خانواده‌اش از خانه خارج شوند. طبق نقشه پس از رفتن حمید و خانواده‌اش، زنگ واحد را زده و ادعا کردند که همسایه‌اشان هستند اما به محض باز شدن در خانه، به زور وارد خانه شده و مقتول را مستقیم به اتاق خواب برده و دست و پا و دهانش را محکم بستند. به دنبال گاوصندوق گشتند اما آن را پیدا نکردند و به همین دلیل مقتول را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند تا محل آن را اعلام کند اما مشخص شده که گاوصندوقی در خانه وجود ندارد. در نهایت متهمان محل نگهداری پول و طلاجات را یکی از اتاق‌ها پیدا کرده و با سرقت پول و طلاجات در حالی که دست و پا و دهان مقتول همچنین محکم بسته شده بود از خانه خارج شدند.

رئیس پلیس آگاهی تهران ادامه داد: با معرفی دو متهم دیگر پرونده به نام‌های فرهاد و امیر که ۲۹ و ۳۰ سال سن دارند، آن‌ها نیز در منطقه پارک وی و ستارخان شناسایی شدند و تنها با گذشت چند ساعت از زمان دستگیری سردسته گروه، دستگیر و با صراحت به مشارکت در سرقت منجر به جنایت اعتراف کردند. همچنین در همان تحقیقات مقدماتی صورت گرفته از سارقان و در بازرسی از مخفیگاه‌های آن‌ها، مقادیری از طلا که از خانه مقتول سرقت شده بود کشف شد. علاوه بر طلاجات سرقت شده از خانه مقتول، اموال باارزش دیگری از قبیل فرش و طلاجات نیز کشف شد.

وی افزود: با ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد این گروه از متهمان با شناسایی منازل متعلق به زنان و مردان سالخورده اقدام به سرقت‌های به عنف از منازل می‌کنند و در ادامه با بررسی پرونده‌های مشابه، تعدادی از محل‌های سرقت به عنف منازل در شهر تهران شناسایی و مالباختگان به پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند. در ادامه اقدامات پلیسی، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند که این گروه از سارقان به عنف قصد داشتند تا با شناسایی تعدادی محل سرقت در شهرستان‌های تبریز و اصفهان، سرقت‌های مشابه دیگری را انجام دهند که پیش از هرگونه اقدامی دستگیر شدند.

لطفی، افزود: با توجه به اعتراف صریح پسر مقتول به مشارکت در جنایت و اعتراف سرکرده گروه سارقان و دیگر متهمان به سرقت به عنف منجر به جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضائی صادر شد و هر چهار متهم در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از کلیه شهروندان و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت به عنف منازل خود قرار گرفتند دعوت کرد تا برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به نشانی اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. قفل ضد زورگیری گفت:

    همین بهترین کار اینه که همه طلاها و پولها رو داخل گاوصندوقهایی که مجهز به قفل ضد زورگیری هستند قرار بدید که اگر سارقین رمز گاوصندوق را خواستن، رمز زورگیری را بدین که پلیس فورا مطلع بشه که زورگیری در حال وقوعه و بیان کمکتون

دیدگاهتان را بنویسید