ژاپن و کره جنوبی واشنگتن را تهدید اصلی علیه امنیت جهانی می دانند

    کد خبر :487233
امنیت جهانی

مرکز تحقیقات پیو در تازه ترین بررسی خود دریافت که بیش از ۶۵ درصد از مردم دو کشور ژاپن و کره جنوبی، آمریکا را تهدید اصلی علیه امنیت خود می دانند.

به گزارش بازتاب به نقل از راشاتودی، اکثریت مردم در ژاپن و کره جنوبی- دو کشور متحد آمریکا و میزبان ۸۲ هزار نیروی نظامی این کشور- واشنگتن را «تهدید اصلی» علیه امنیت جهانی می دانند.

نکته جالب توجه آن است که ترس و وحشت مردم کره جنوبی از آمریکا به مراتب بیش از ترس آنها از کره شمالی و حتی روسیه است.

مرکز تحقیقات پیو در این بررسی جدید دریافت که حملات سایبری، تروریسم افراط گرای اسلامی، بی ثباتی اقتصادی و شرایط نامساعد جوی تهدیداتی جدی علیه امنیت جهانی تلقی می شوند.

با این حال، قدرت و نفوذ کنونی آمریکا در جهان بیش از هر زمان دیگری ذهن مردم کشورهای مختلف را به خود مشغول کرده است. در سال ۲۰۱۳، تنها یک چهارم از مردم ۲۲ کشور جهان آمریکا را تهدیدی علیه کشور خود می دانستند. این رقم در سال ۲۰۱۷ به ۳۸ درصد و در سال میلادی گذشته (۲۰۱۸) به ۴۵ درصد افزایش یافته است.

در میان کشورهای متحد آمریکا، این نتایج تکان دهنده بود. ۶۷ درصد از مردم کره جنوبی آمریکا را تهدیدی علیه امنیت خود می دانند که با میزان تلقی آنها از تهدید کره شمالی برابر است.

در ژاپن نیز ۶۶ درصد از مردم این کشور آمریکا را تهدیدی علیه ژاپن می دانند؛ در حالیکه ۷۳ درصد از مردم ژاپن از کره شمالی هراس دارند.

در میان ۲۶ کشوری که در این تحقیقات مورد بررسی قرار گفته اند، مردم کشورهای ژاپن و کره جنوبی بیش از سایر کشورها از قدرت آمریکا بیمناک هستند. مردم مکزیک نیز با ۶۴ درصد در رده سوم قرار می گیرند.

لازم به ذکر است که نتایج این تحقیقات روز یکشنبه و در حالی منتشر شد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مشتاقانه منتظر حضور در دومین نشست خود با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی ظرف دو هفته آینده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید