فوتبالیست مخالف دولت بحرین با استقبال مردم به استرالیا بازگشت

  • ورزشی
  • سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ۹:۰۰
    کد خبر :486431

بازیکن سابق فوتبال بحرین که به دلایل سیاسی از این کشور خارج و به استرالیا پناهنده شده بود، سرانجام پس از حبس ۷۷ روزه در تایلند به استرالیا بازگشت.

پس از اینکه روز گذشته (دوشنبه) دولت تایلند اعلام کرد قید استرداد حکیم العربی فوتبالیست بحرینی پناهنده به استرالیا که مدتی پیش در تایلند دستگیر و حبس شده بود، را زده است، این فوتبالیست بحرینی صبح امروز (سه‌شنبه به وقت تهران) سرانجام با استقبال مردم از طریق فرودگاه ملبورن وارد استرالیا شد.

این تصمیم در حالی از سوی دولت تایلندی گرفته شد که العربی 77 روز در این کشور زندانی بود اما فشارهای بین‌المللی به تلاش بحرین برای بازگرداندن این فوتبالیست مخالف دولت بحرین سرانجام نتیجه داد و او در نهایت به استرالیا بازگشت.

العربی در بدو وردوش به استرالیا گفت: مایلم از کشور استرالیا تشکر کنم. این فوق‌العاده است که مردم و رسانه‌هایی را اینجا در فرودگاه می‌بینم که در این مدت از من حمایت کردند. می‌خواهم از دولت استرالیا قدردانی کنم. می‌خواهم از کسی که – کریگ فاستر، کسی که کارزار #SaveHakeem را راه‌اندازی کرد – برای من جنگید خیلی تشکر کنم.

وی افزود: برای کشورم قویتر از گذشته خواهم بود. من با قدرت اینجا هستم، تنها برای استرالیا. استرالیا کشور من است. من هنوز امتیاز شهروندی استرالیا را دریافت نکرده‌ام، اما کشور من استرالیا است. من در استرالیا خواهم مُرد و عاشق این کشور هستم. از همه شما تشکر می‌کنم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید