امدادرسانی به 800 گرفتار در برف بجنورد

    کد خبر :483030
بارش برف، کولاک شدید

رئیس جمعیت هلال احمر بجنورد از امداد رسانی به ۳۲۰ خودروی گرفتار در برف در بجنورد طی شب گذشته توسط هلال احمر خبر داد.

ابراهیم پرفند  با اشاره به اینکه به علت بارش برف، کولاک شدید و برودت هوا، ۱۵ تیم عملیاتی در گردنه بدرانلو به امداد رسانی پرداختند، اضافه کرد: در شب گذشته به ۸۰۰ نفر توسط ۴۵ نیروی امدادی، امداد رسانی شده است.

بیشترین امدادرسانی که انجام شده در گردنه بدرانلو بوده است.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز از تعطیلی مدارس این استان خبر داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، نقی هجرتی گفت: تمامی مدارس شهرستان فاروج در نوبت صبح و عصر تعطیل هستند. در شهرستان جاجرم نیز تمامی مدارس ابتدایی و متوسطه اول شهری و روستایی در نوبت صبح و عصر شهرستان تعطیل شدند.

به گفته وی، در بخش شوقان علاوه بر ابتدایی و مقطع متوسطه اول، متوسطه دوم نیز تعطیل است. مدارس پیش دبستانی و دبستانی منطقه بام و صفی آباد در نوبت صبح تعطیل هستند.

وی توضیح داد: در شهرستان گرمه، مدارس روستایی پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه اول و مدارس شهری پیش دبستانی، ابتدایی و استثنایی در نوبت صبح و عصر، در شهرستان راز و جرگلان تمامی مدارس پیش دبستانی، استثنایی و ابتدایی سطح شهرستان در نوبت صبح و در شهرستان بجنورد، پیش دبستانی ابتدایی و استثنایی در نوبت صبح و در نقاط روستایی تمامی مقاطع در نوبت صبح تعطیل هستند.

وی ادامه داد: در شهرستان شیروان نیز تمامی مقاطع تحصیلی در نوبت صبح و عصر در شهرستان اسفراین فقط مدارس ابتدایی و متوسطه اول در روستاهای قلعه سفید، بیدواز، حسن آباد، اردغان، سرچشمه، درپرچین، سرخ قلعه، کریم آباد بالا و پایین، باغی، کلات، عراقی، محمودی و روئین در نوبت صبح تعطیل اعلام شده است.

به گفته هجرتی در شهرستان مانه و سملقان، تمامی مقاطع تحصیلی شهر و روستا در نوبت صبح وعصر تعطیل اعلام شد.

پیش از این رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی شب گذشته گفته، محور بجنورد به اسفراین در محل گردنه اسدلی به دلیل بارش برف و کولاک شدید و ترافیک سنگین مسدود شده بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علیرضا حسین زاده اظهار کرد: انحراف دو دستگاه کامیون کشنده در این محور سبب سنگین‌تر شدن ترافیک و در نهایت بسته شدن این محور شده است، این در حالی است که هجوم مردم بجنورد طی امروز برای تفریح و تیوپ سواری در این گردنه موجب ورود حجم بالای خودرو در این محور شده است.

سرهنگ حسین زاده گفت: در محور فرعی اسدلی به گریوان نیز عدم استفاده از زنجیرچرخ توسط تعدادی از خودروها سبب در راه ماندن آنها شد. نیروهای امدادی پلیس، راهداری و هلال احمر به در راه ماندگان و رهاسازی خودروهای عبوری گیر افتاده در برف امدادرسانی کردند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی بیان کرد: در محور بدرانلو بجنورد نیز به علت بارش برف و کولاک شدید تردد فقط با استفاده از زنجیرچرخ امکانپذیر است و این در حالی است که تردد انواع خودروهای سنگین از قبیل کشنده و تریلر در این محورها ممنوع است. در مابقی محورهای این استان نیز برف در حال باریدن بوده و سطح جاده‌ها لغزنده است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی، پرهیز جدی از سفرهای غیرضروری و به همراه داشتن تجهیزات زمستانه و گرمایشی از قبیل پتو و اطمینان از سالم بودن بخاری خودرو را قبل از سفر به رانندگان توصیه کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید