موشک پیونگ یانگ ۹۳۰ کیلومتر را در ۳۷ دقیقه پیمود

    کد خبر :48142

آمریکا و کره جنوبی در بیانیه هایی جداگانه برد موشک کره شمالی پیش از فرود آمدن در دریای ژاپن را ۹۳۰ کیلومتر و مدت زمان پرواز آن را نیز ۳۷ دقیقه اعلام کردند.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، فرماندهی مقر پاسیفیک ایالات متحده با این ادعا که موشک تازه آزمایش شده از سوی کره شمالی تهدیدی برای خاک آمریکا به شمار نمی رود، محل پرتاب موشک را حوالی پایگاه هوایی «پانگی یون» اعلام کرد و گفت: این موشک پیش از فرود آمدن در دریای ژاپن، مسافتی ۳۷ دقیقه ای را پیموده است.

از سوی دیگر ستاد مشترک ارتش کره جنوبی نیز برد موشک بالستیکی را که پیونگ یانگ صبح امروز سه شنبه آزمایش کرد، ۹۳۰ کیلومتر معادل ۵۷۸ مایل برآورد کرد اما درباره ارتفاع صعود موشک اظهارنظری ارائه نداد.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ساعاتی پس از اقدام اخیر کره شمالی به انجام آزمایش موشکی، در پیامی توئیتری نوشت: دشوار بتوان باور کرد که کره جنوبی و ژاپن بیش از این تاب تحمل این مسئله را داشته باشند.

وی افزود: شاید چین (اینبار) بخواهد اقدام اساسی انجام داده و به این موضوع بی معنی یک بار برای همیشه پایان دهد.

دولت ترامپ ماهها است چین را به کنترل و مهار پیونگ یانگ ترغیب می کند، اما اخیراً رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد: پکن، علیرغم همه تلاش ها، در این زمینه موفق نبوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید