انتشار سند راهبرد اطلاعاتی آمریکا/ ایران تهدید است!

    کد خبر :474256

سند راهبرد اطلاعات ملی آمریکا از ایران به عنوان یکی از تهدید‎های آتی نام برد حال آنکه روسیه، چین و کره شمالی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

به گزارش بازتاب به نقل از چاینا مورنینگ پست، سند راهبرد اطلاعات ملی آمریکا با توجه ویژه به روسیه، چین، کره شمالی و ایران به عنوان اصلی‌ترین تهدیدهای موجود، منتشر شد.

آمریکا مدعی است که در سال‌های آتی از سوی این کشورها که به دنبال تضعیف ایده‌های دموکراتیک غربی و نظم جهانی هستند، به چالش کشیده خواهد شد.

این گزارش از روسیه به عنوان رقیبی یاد می‌کند که به دنبال تقویت موقعیت ژئوپلیتیک خود در راستای مقابله با آمریکا است.

نسخه جدید سند راهبرد اطلاعات ملی آمریکا هر ۴ سال یک بار منتشر می‌شود.

در همین راستا، «دن کوتس» مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا هنگام رونمایی از این سند، مدعی شد: ما با مجموعه‌ای از تهدیدهای پیچیده و متنوع روبرو هستیم و سوال پیش رو این است که باید چه کاری در مواجهه با آنها انجام دهیم. در پاسخ باید گفت که باید هوشمندتر از گذشته رفتار کنیم.

کوتس در کنار روسیه، چین، کره شمالی و ایران از گروه‌های افراطی و جرایم سازمان یافته و فعالیت‌های سایبری به عنوان دیگر تهدیدهای پیش روی آمریکا یاد کرد.

وی همچنین مدعی شد که بزرگترین دغدغه آمریکا ادغام این نیروها با یکدیگر است.

کوتس در ادامه ادعاهای خود افزود: شاهد همسویی منافع میان متحدان غیرسنتی خواهیم بود. البته این درباره آمریکا نیز صدق می‌کند چراکه آمریکا هم نیازمند شرکای غیرسنتی در سطح دولتی، محلی و قومی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید