پورابراهیمی: خودروسازان در ظاهر خصوصی سازی شده‌اند / وزیر صنعت هم پاسخگو نیست

    کد خبر :473244

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه هام عدالت به نام مردم و به کام دولت است، گفت: ساختار خودروسازی‌‌ها ظاهرا به نام بخش غیردولتی است و خصوصی سازی شدند، اما در واقع توسط دولت اداره می‌شوند و مدیریت‌هایی که اکنون در ساپیا و ایران خودرو انتخاب می‌شود ۱۰۰ درصد دولتی هستند.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با الف، با اشاره به اشکالات اساسی در حوزه واگذاری‌ها اظهار کرد: یکی از اشکالات این است که دولت سهام‌ها را واگذار کرده که بخشی از این سهام‌‌ها به اسم سهام عدالت است که اگرچه باید به مردم منتقل می‌‌شدند.

وی با بیان اینکه الان سهام عدالت به نام مردم و به کام دولت است، افزود: سهام عدالت به جای اینکه به مردم واگذار شود و مردم شرکت‌ها را اداره کنند؛ خود دولت اکنون شرکت‌ها را اداره می‌کند و این مسئله با اصل خصوصی سازی همخوانی ندارد و شرایط را هم عملا بدتر کرده است.

پورابراهیمی گفت: قبلا اگر وزیر صنعت در مورد خودروسازی‌ها پاسخگو بود، الان دیگر پاسخگو هم نیست، چون مالک نیست، اما در اصل مدیریت را به عهده دارد و این رفتار مطابق با قانون و شرع نیست.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه سهام عدالت باید به مردم منتقل شوند تا خودشان شرکت‌ها را اداره کنند، اصلاح سهام عدالت را لازم دانست و ادامه داد: دولت باید سهام‌ها را به مردم واگذار کند و انتقال مالکیت را باید انجام دهد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ماهانه به اندازه دو نان سنگگ به اسم سود سهام عدالت به مردم می‌دهند که هیچ تاثیری در زندگی آنها ندارد و از طرفی کل شرکت‌ها زیر تسلط تصمیم‌گیری دولت هستند.

پورابراهیمی در خصوص تغییرات مدیریتی در خودروسازی‌ها بیان داشت: مدیریت‌هایی که اکنون در ساپیا و ایران خودرو انتخاب می‌شود ۱۰۰ درصد دولتی هستند؛ ساختار اسما به نام بخش غیردولتی است، اما توسط دولت اداره می‌شود و عملا شرایط بدتر شده است.

وی خاطرنشان کرد: هر چه جایگاه بخش خصوصی را در مالکیت شرکت ‌ای بزرگ تحت تاثیر دهد و اثر آن را کمرنگ کند، از نظر ما مردود است و دو خودروساز بزرگ کشور در ظاهر خصوصی شده‌اند، ولی در باطن تحت مدیریت دولت هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید