اندیشمندان و هنرمندان امریکا میهمانان ویژه جشنواره

    کد خبر :47124

نشست خبری دومین جشنواره بین‌المللی حقوق بشر امریکایی صبح امروز با اعلام خبر حضور گروهی از اندیشمندان و هنرمندان امریکایی‌ در این جشنواره برگزار شد.

به گزارش خبرنگاران پویا، نشست خبری دومین جشنواره بین‌المللی حقوق بشر امریکایی صبح امروز در حوزه هنری برگزار شد.

اسماعیل آجرلو دبیر جشنواره حقوق بشر امریکایی این جشنواره را عکس‌العملی به مصادیق نقض حقوق بشر امریکایی دانست. آجرلو همچنین تصریح کرد: دوین دوره جشنواره تفاوت‌ةایی با دور اول که سال گذشته برگزار شد دارد. این جشنواره در دو بخش علمی و هنری برگزار خواهد شد. در بخش هنری پنج گرایش موشن گرافیک، اینفوگرافیک، پوستر، کاریکاتور و نمایش رادیویی و در بخش علمی دو بخش کتاب و مقالات پژوهشی وجود خواهد داشت.

وی افزود: حدود 800 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که در 250 اثر آن متعلق به بخش بین‌الملل است.آثار بین‌المللی از 20 کشور نظیر لبنان، مالزی، ترکیه، امریکا، کانادا، استرالیا،عراق و … حضور دارند.

آجرلو تاکید کرد: چشم انداز این جشنواره بعد جهانی این جشنواره است به همین دلیل دو نوع پوشش رسانه‌ای داریم. اول شبکه‌های داخلی نظیر افق، شبکه 6 و شبکه 3 و در بخش دوم شبکه‌های خارجی زبان نظیر press tv و …

دبیر جشنواره حقوق بشر امریکایی تصریح کرد: ز 20 تیر ماه نمایشگاه آثار داخلی در گالری ابوالفضل عالی حضوزه هنری برگزار می‌شود. نمایشگاه بین‌المللی نیز بعد از پایان نمایشگاه داخلی در یکی از نگارخانه‌های خارج از حوزه هنری برگزار می‌شود.

آجرلو با اشاره به برپایی و نمایش دوره پیش این جشنواره در سطح کشور گفت: امسال نیز به طور همزمان نمایشگاه آثار را در مراکز استان‌ها خواهیم داشت.

وی افزود: اکران آثار جشنواره به دو صورت خواهد بود. ابتدا اکران‌های داخلی اهم از اکران در متوری تهران، نگارخانه‌های مراکز استان و دانشگاه‌ها بعد از آن امران در 10 کشور دیگر در بعد بین‌المللی که در کنار نمایشگاه‌ها پکیج نشست‌های تخصصی وجود دارد و در مناسبت‌های خاص تقویمی برنامه‌ها اجرا خواهد شد.

دبیر جشنواره حقوق بشر امریکایی عنوان کرد: علی‌اکبر ولایتی، محسن رضایی، محمدرضا مومنی شریف رئیس حوزه هنری و چند تن دیگر میهمانان اصلی اختتامیه خواهند بود و قرار است میهمانان ویژه‌ای متشکل از اندیشمندان و هنرمندان مستقل از امریکا نیز در این اختتامیه‌حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: این گروه از امریکایی‌ها دیدگاه مستقلی نسبت به سیاست‌ةای امریکایی دارند و کارهایی در زمینه حقوق بشر امریکایی نیز انجام داده‌اند. اندیشمندان و هنرمندان امریکایی از امروز میهمان ما خواهند بود و تا اختتامیه نشستهایی در دانشگاه‌های تهران خواهند داشت.

آجرلو در مورد تقدیرهای تدارک دیده شده برای اختتامیه اعلام کرد: قرار است از اسفندیار قره باقی به پاس سرودهای ضد امریکایشان و پرویز شیخ تادی برای فیلهایش تقدیر و تجلیل شود.

دبیر جشنواره حقوق بشر امریکایی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم در مورد چگونگی دسترسی به آثار جشنواره در طول مدت سال گفت: آثار جشنواره در دروره نخست در سایت جشنواره قرار دارد و آثار دومین دوره را نیز به محض برگزاری اختتامیه روی سایت قرار خواهیم داد تا در دسترس عموم باشد ضمناً مجموعه منتخبی نی از این آثار در قالب پگیج‌هایی در اختایر سازمان‌های فرهنگی نظیر سازمان زیباسازی تهران قرار گرفته است که به مرور اکران خواهند کرد.

گفتنی است اختتامیه این جشنواره چهارشنبه این هفته 14 تیر ماه از ساعت 17:30 در حوزه هنری برگزار خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید