باغداران مازندران در چیدن میوه‌ها دست دست نکنند

    کد خبر :468396

مدیرکل هواشناسی استان مازندران گفت: باغداران به دلیل ورود به سامانه سرد بارشی و همچنین وزش باد و احتمال برخورد مرکبات به هم و به جهت جلوگیری از آسیب دیدن آن اقدام به چیدن مرکبات خود کنند.

سید محمدرضا رضوی در گفت وگو با ایسنا در مورد وضعیت جوی استان طی این هفته اظهارکرد: براساس تجزیه و تحلیل نقشه‌ها و خروجی مدل های هواشناسی امروز دوشنبه با ابرناکی هوا و بارش پراکنده باران در برخی نقاط مواجه بوده و در روز سه شنبه و چهارشنبه ۲۵ و ۲۶ دی ماه با استقرار زبانه کم فشار در سطح زمین بر روی دریای خزر شاهد افزایش دما و وزش باد گرم گاهی شدید به ویژه در دامنه ها در ارتفاعات استان خواهیم بود.

وی افزود: از روز پنجشنبه ۲۷ دی‌ماه با نفوذ سامانه بارشی به استان شاهد ابرناکی آسمان همراه با بارش باران بارش برف و پدیده مه در ارتفاعات وزش باد گاهی نسبتا شدید با کاهش دما خواهیم بود که تا عصر جمعه تداوم خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی مازندران تصریح کرد: در گذر پنجشنبه شب تا صبح جمعه به دلیل کاهش محسوس دما دامنه بارش برف به دامنه‌ها و کوهپایه‌های استان کشیده شده و در مناطق ساحلی و جلگه‌ای استان نیز بارش مخلوط باران و برف پیش بینی می‌شود.

رضوی در توصیه به باغداران گفت: باغداران به دلیل ورود به سامانه سرد بارشی و همچنین وزش باد و احتمال برخورد مرکبات به هم و به جهت جلوگیری از آسیب دیدن آن اقدام به چیدن مرکبات خود کنند.

وی افزود: همچنین سطح جاده‌های استان لغزنده و با کاهش دید همراه خواهد بود بنابراین رانندگان به هنگام تردد در محورهای مواصلاتی نکات ایمنی را رعایت کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید