«شاه اوبو» به تئاتر شهر می‌آید

    کد خبر :46566

قطب الدین صادقی از تامین نشدن سرمایه برای تکمیل ساخت تماشاخانه «شانو» سخن گفت و در عین حال عنوان کرد قصد دارد نمایش «شاه اوبو» را در مجموعه تئاتر شهر به صحنه ببرد.

قطب الدین صادقی نویسنده و کارگردان تئاتر درباره فعالیت های جدیدش در این عرصه به خبرنگار مهر گفت: سه نمایشنامه در دست دارم که شرایط مساعد برای اجرای هرکدام از این آثار زودتر فراهم شود آن را به صحنه خواهم برد.

وی درباره این آثار توضیح داد: یکی از این سه نمایشنامه «سفرنامه آبجی مظفر» نام دارد که نوشته خودم است و نخستین رویارویی مردم ایران با اروپا به حساب می آید. علاقه مندم آن را در سالن تئاتری که قرار است تاسیس کنم و «شانو» نام دارد، به صحنه ببرم. نمایشنامه دیگر «کافکا با من سخن بگو» نام دارد که براساس زندگی و آثار فرانتس کافکا نوشته ام.

کارگردان نمایش «مروارید» یادآور شد: نمایشنامه سوم «شاه اوبو» نوشته آلفرد ژاری است که برای اجرای آن صحبت هایی با تئاترشهر کرده ام و در صورت فراهم شدن شرایط آن را پاییز در این مجموعه به صحنه خواهم برد. احتمالا تمرین ها نیز از یک ماه دیگر آغاز می شود. هنوز گروه بازیگران نمایش مشخص نیست البته بازیگرانی را در نظر دارم ولی تا قطعی نشدن اجرا نمی توانم با آنها وارد صحبت شوم.

صادقی در پایان صحبت هایش متذکر شد: مدتی است در تدارک راه اندازی تماشاخانه «شانو» هستم که به کردی به معنی تئاتر است. متاسفانه بودجه لازم را برای تکمیل کردن روند ساخت و ساز این مکان در اختیار ندارم و افرادی هم که برای تامین سرمایه به من معرفی می شوند اهدافی غیر از تاسیس یک سالن تئاتر دارند و بیشتر ترجیح می دهند این مکان را تبدیل به جایی برای کسب درآمد بیشتر بکنند. به هرحال امیدوارم امسال بتوانم این سالن را راه اندازی کرده و دو نمایش «سفرنامه آبجی مظفر» و «کافکا با من سخن بگو» را در آنجا به صحنه ببرم.

صادقی اردیبهشت و خرداد امسال نمایش «مروارید» را در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید