برگزاری اجلاس شهرداران 26 شهر صاحب‌نام جهان در حوزه صنایع‌دستی در تبریز

    کد خبر :46516

شهردار تبریز از برگزاری اجلاس شهرداران 26 شهر صاحب‌نام جهان در حوزه صنایع‌دستی در تبریز خبر داد.

به گزارش ایسنا، «صادق نجفی»، با اعلام این خبر، اظهار کرد: اجلاس شهرداران شهرهای جهانی صنایع‌دستی، با حضور رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع‌دستی هم‌چنین معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، 23 الی 25 تیر در تبریز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های اجلاس شهرداران شهرهای جهانی صنایع‌دستی، خاطرنشان کرد: این برنامه طی روز 23 الی 25 تیر ماه و به میزبانی شهرداری تبریز برگزار شده و در این اجلاس پتانسیل‌های صنایع‌دستی شهرهای جهانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

شهردار تبریز یادآور شد:خرسندیم که در سال‌های اخیر، جایگاه بین‌المللی شهر تبریز،از مسیر فرهنگ و هنر به مخاطبان بین‌المللی شهر عرضه‌شده است، جایگاه ویژه شهر در حوزه شهرجهانی بافت فرش، پایتخت‌نگاری و پایتخت گردشگری هم‌چنین میزبانی موفق جشنواره هنرهای اسلامی، موجب شده تبریز میزبانی اجلاس شهرداران شهرهای جهانی صنایع‌دستی را از آن خود کند.

نجفی تصریح کرد: نتیجه همه این زمینه‌های بین‌المللی، در خدمت اعتلای جایگاه بین‌المللی شهر و تقویت برنامه‌های گردشگری تبریز 2018 خواهد بود.

نجفی ارائه گزارش از هنر صنایع‌دستی تبریز و معرفی هنر- صنعت فرش، معرفی پتانسیل‌های گردشگری تبریز و اقدامات انجام یافته برای میزبانی از گردشگران جهانی از جمله پیش زمینه‌های لازم برای استقبال از تبریز 2018 عنوان کرد.

وی یادآور شد: این اجلاس باعث تعامل بیشتر هنرمندان این 26 شهر خواهد شد.

اجلاس شهرداران شهرهای جهانی صنایع‌دستی از 23 لغایت 25 تیرماه در هتل گسترش تبریز برگزار خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید