حمایت ستاد علوم‌شناختی از پروژه‌های توسعه آموزش‌وپرورش شناختی

    کد خبر :46497

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری از همکاری این ستاد با وزارت آموزش‌وپرورش در زمینه اجرای پروژه‌های مربوط به اصول آموزش‌وپرورش شناختی خبر داد.

به گزارش ایسنا، کمال خرازی ارتقای شیوه‌های تربیت به کمک آموزه‌های شناختی را یکی از اولویت‌های جدی کشور دانست و افزود: از این رو ستاد توسعه علوم شناختی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری حمایت از پروژه‌هایی مبتنی بر تبیین اصول و شیوه‌های آموزش و پرورش شناختی را در دستور کار قرار داده است.

وی همکاری با وزارت آموزش و پرورش را از برنامه‌های این ستاد در این راستا نام برد و اظهار کرد: از آنجا که ارتقاء شیوه‌های تربیت به کمک آموزه‌های شناختی یکی از اولویت‌های جدی کشور است و همچنین در آینده کشور تاثیر دارد بنابراین ستاد حمایت از پروژه‌هایی که به تبیین اصول و شیوه‌های آموزش و پرورش شناختی می‌پردازد را در دستور کار دارد.

خرازی ادامه داد: همچنین طراحی سیستمی به منظور ارتقاء و بهبود مستمر مدارس را که مبتنی بر آموزه‌های شناختی است، با همکاری وزارت آموزش و پرورش انجام داده‌ایم.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی با بیان اینکه علومی همچون مدیریت شناختی، اقتصاد شناختی، رسانه، علوم سیاسی می‌توانند از آموزه‌های شناختی بهره ببرنند، خاطر نشان کرد: در این راستا نیز اقداماتی همچون تربیت نیروی انسانی، ایجاد رشته‌های جدید مانند علوم شناختی، رسانه و علوم شناختی، مطالعات نظری هنر، ایجاد دروس و کارگاه‌های اختصاصی در برخی دانشگاه‌های برتر کشور اجرایی شده است.

به گفته وی، تهیه منابع همچون حمایت از ترجمه و تالیف کتب، برگزاری سمینارها و کارگاه‌ها، ایجاد ساختارهای پیشران در موسسات دانشگاهی و پژوهشی و برنامه‌ریزی جهت تحقیق در حوزه‌های مضاف در بستر فرهنگی و کاری ایران از دیگر اقدامات انجام شده از سوی این ستاد است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید