منظور آیت‌الله مصباح این نیست که حمایتش از احمدی‌نژاد از روی ناچاری بوده

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ ۱۷:۰۳
    کد خبر :463166

حمیدرضا ترقی، عضو ارشد حزب موتلفه می‌گوید: هر رییس جمهور که سر کار می‌آید، برای اداره کشور حداقل به ۱۵ هزار نیرو نیاز دارد؛ اگر بخواهیم صرفا به دانشگاه امام صادق (ع) یا دانشگا شریف که نقش نخبه پروری و کادرسازی بیشتری در نظام داشته اند، اتکا کنیم، باید گفت: این‌ها برای نیاز کشور کفایت نمی‌کند و مجبور هستیم از نیرو‌هایی که درصد بالایی از آن‌ها توان مدیریت ندارند، استفاده کنیم.

ترقی در گفتگو با انتخاب درباره اظهارات اخیر آیت الله مصباح که گفته بود برای آینده انقلاب، با برنامه دقیق نیروسازی نکرده ایم و چاره‌ای نیست، باید فردی انتخاب کنیم که ایده آل نیست» گفت: صحبت آیت الله مصباح ربطی به مصادیق ندارد و یک مسئله کلی است. ما در زمینه کادرسازی در کشور ضعیف عمل کرده ایم. متاسفانه دانشگا‌ها نیرو‌های تراز انقلاب تربیت نمی‌کنند؛ زیرا هم محتوای آموزش‌ها محتوای مناسب نظام نیست و هم استادها، استاد‌هایی نیستند که بتوانند عناصر تراز انقلاب را برای مدیریت مطلوب در یک دولت اسلامی تربیت کنند.

او افزود: دستگا‌های دیگر مثل احزاب هم که نقش اصلی را در تربیت نیروی انسانی برای اداره کشور دارند، به دلیل فقدان بودجه و اعتبارات و کم توجهی دولت هنوز نتوانسته اند نقش اصلی خود را که کادر سازی برای اداره کشور است، به مرحله عمل برسانند.

ترقی ادامه داد: بنابراین اشکالی که آیت الله مصباح بیان کرده اند، اشکال واردی است. وقتی می‌خواهیم یک نظام را در درازمدت اداره کنیم، باید گردش نخبگان به طور مستمر در آن صورت بگیرد و طبیعتا باید به طور مستمر نسبت به تولید نیروی انسانی تراز انقلاب برنامه ریزی داشته باشیم.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: هر رییس جمهور که سر کار می‌آید، برای اداره کشور حداقل به ۱۵ هزار نیرو نیاز دارد؛ این ۱۵ هزار نیرو باید به طور مستمر در گردش باشند و نسل جوانی تربیت شوند که بیایند و جای آن‌ها را بگیرند. بنابر این موضوع اصلی آیت الله مصباح ایراد به این نقص در کشور است.

او افزود: اگر بخواهیم صرفا به دانشگاه امام صادق (ع) یا دانشگا شریف که نقش نخبه پروری و کادرسازی بیشتری در نظام داشته اند، اتکا کنیم، باید گفت: این‌ها برای نیاز کشور کفایت نمی‌کند و مجبور هستیم از نیرو‌هایی که درصد بالایی از آن‌ها توان مدیریت ندارند، استفاده کنیم.

ترقی درباره اینکه آیا صحبت‌های آیت الله مصباح بدین معناست که حمایت اصولگرایان از کاندیدا‌های خود مانند احمدی نژاد و جلیلی از روی ناچاری بوده، گفت: من چنین چیزی از صحبت‌های ایشان برداشت نمی‌کنم و فکر نمی‌کنم که نظر ایشان اشاره به مصادیق باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید