واکنش سفیر افغانستان در آمریکا به اظهارات ترامپ

    کد خبر :462307

سفیر افغانستان در آمریکا به اظهارات ترامپ واکنش نشان داد.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، رویا رحمانی، سفیر افغانستان در آمریکا به اظهارات ترامپ درباره اشغال افغانستان توسط شوروی سابق واکنش نشان داد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته در جلسه کابینه این کشور گفته بود که ورود شوروی به خاک افغانستان یک اقدام درست و برحق بوده و آنها این کار را به خاطر مقابله با تهدیدهای تروریستی انجام دادند.

حال رویا رحمانی در واکنش به این سخنان ترامپ گفته است که میان اظهارات ترامپ و برنامه آمریکا در قبال افغانستان دوگانگی و تناقض وجود دارد.

سفیر افغانستان در آمریکا گفته است که دولت افغانستان پس از اظهارات ترامپ از او درباره اظهارتش در مورد اشغال افغانستان توسط نیروهای شوروی توضیح خواسته اند، زیرا آنچه در برنامه آمریکا آمده و آنچه که ترامپ گفته است تفاوت فاحشی دارد.

پس از اظهارات اخیر ترامپ در مورد افغانستان، موجی از انتقادات علیه او به راه افتاد و ریاست جمهوری افغانستان، وزارت خارجه، مجلس، شورای علمای شیعه و بسیاری از نهادها و شخصیت های افغانستان به شدت نسبت به این اظهارات انتقاد کردند.

همچنین برخی نمایندگان پارلمان افغانستان ضمن تاکید بر لزوم عذرخواهی ترامپ از ملت افغانستان تاکید کردند که اظهارات وی توهین به جهاد مقدس افغانستان بوده و باید از رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل شکایت کرد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید