اعزام جهانی تیم‎های بسکتبال سه نفره بانوان بدون دیدار تدارکاتی!

  • ورزشی
  • جمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷ ۱۴:۱۹
    کد خبر :460252

تیم‎های بسکتبال سه نفره بانوان در رده سنی بزرگسالان و زیر ۲۳ حضور در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ را در کارنامه دارند اما تاکنون برنامه‎ای برای دیدار تدارکاتی این دو تیم مصوب نشده است.

از جمله برنامه هایی که در فدراسیون بسکتبال و برای تقویم سال جدید میلادی مصوب شده، اعزام تیم های سه نفره بانوان به مسابقات جهانی است که در دو بخش بزرگسالان و زیر ۲۳ سال انجام می شود.

حضور تیم های ملی و زیر ۲۳ سال بسکتبال سه نفره بانوان ایران در رقابت های جهانی بر اساس جایگاه آنها در رنکینگ جهانی و سهمیه به دست آمده از این طریق انجام می شود. البته که در رده سنی جوانان هم این سهمیه کسب شده اما فدراسیون برنامه ای برای اعزام تیم ایران به این رقابت ها ندارد.

مسابقات جهانی بسکتبال سه نفره در دو رده سنی بزرگسالان و زیر ۲۳ سال، خردادماه سال آینده به ترتیب در هلند و چین برگزار می شود. اردوی آماده سازی تیم های ایران برای شرکت در این رقابت ها نیز از ۲۳ دی ماه آغاز می شود. قرار است تا زمان اعزام این دو تیم به محل برگزاری مسابقات، اردوی آماده سازی آنها به صورت منظم در تهران یا دیگر شهرستان ها پیگیری شود اما تاکنون برنامه ای برای اردوی برون مرزی و دیدارهای تدارکاتی مصوب نشده است.

فریده شجاعی نایب رئیس فدراسیون بسکتبال در امور بانوان در گفتگو با مهر ضمن تائید این مطلب گفت: ۲۰ تیم اول رنکینگ جهانی در رده سنی بزرگسالان و زیر ۲۳ در رقابت های جهانی سه به سه بانوان شرکت می کنند. ایران در هر دو رنکینگ جایگاه دوازدهم را در اختیار دارد و به همین دلیل سهمیه شرکت در مسابقات ۲۰۱۹ را به دست آورده است. این سهمیه از طرف فدراسیون جهانی هم تایید شده و بر همین اساس اعزام این تیم به مسابقات هلند و چین را در برنامه قرار داده ایم.

وی با یادآوری اینکه اعزام های پیش رو دومین اعزام تیم های ملی و زیر ۲۳ سال بسکتبال سه نفره بانوان به میادین جهانی به حساب می آید، خاطرنشان کرد: ۲۲ بازیکن منتخب برای آغاز اردوی آماده سازی هر یک از این دو تیم مشخص شده اند. آنها از ۲۳ دی ماه زیر نظر نیکا بیک لیک لی (سرمربی تیم ملی) و آزاده زمان پور (سرمربی تیم زیر ۲۳ سال) تمرینات شان را آغاز می کنند. مرحله اول اردو به مدت چهار روز ادامه دارد. از این مرحله به بعد تعداد بازیکنان ریزش خواهد داشت تا به تدریج به ترکیب اصلی برسیم.

نایب رئیس فدراسیون بسکتبال در امور بانوان با بیان اینکه چگونگی پیگیری تمرینات تیم های ملی و زیر ۲۳ سال سه نفره تا زمان اعزام به مسابقات جهانی مشخص است، گفت: البته به خاطر مسائل مالی و اینکه فدراسیون از این نظر وضعیت خیلی خوبی ندارد، هیچ برنامه ای برای اردوی برون مرزی و برگزاری دیدار تدارکاتی در جریان این اردوها نداریم. این موضوع معضل اصلی ما است.

وی ادامه داد: من فکر می کنم در صورتیکه با یک اسپانسر به توافق برسیم شاید بتوانیم دیدارهای تدارکاتی با تیم های دیگر کشورها را در برنامه تیم ملی و زیر ۲۳ سال سه نفره قرار دهیم در غیر این صورت باید به همین پیگیری داخلی تمرینات و نهایتا برگزاری دیدارهایی با تیم های داخلی اکتفا کنیم. می دانیم که چنین برنامه ای برای تیمی که مسابقات جهانی را در پیش دارد، خوب و کافی نیست اما به خاطر مسائل مالی و محدودیت هایی که با آن مواجه هستیم، چاره ای هم نداریم.

شجاعی همچنین با یادآوری اینکه تیم جوانان طبق رنکینگ جهانی می توانست در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ شرکت کند اما به خاطر همین مسائل مالی اعزام این تیم را در برنامه قرار ندادیم، گفت: بازیکنان ایران در رده سنی جوانان به معنای واقعی کم تجربه هستند در حالی که تیم های دیگر کشورها در این رده سنی اوضاع بهترین دارند. به همین دلیل و با در نظر گرفتن مسائل مالی تصمیم گرفتیم اعزامی برای این تیم نداشته باشیم ضمن اینکه می توانستیم از بازیکنان خوب جوانان در ترکیب تیم زیر ۲۳ سال هم استفاده کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید