جدیدترین اخبار
8 دی 1397 ساعت 10:51 ورزشی کد خبر :454606

جام ملت‌ها سخت‌تر از جام‌جهانی است

پیشکسوت فوتبال ایران تاکید کرد رقابتهای جام ملت های آسیا به واسطه شناختی که تیم ها از یکدیگر دارند به مراتب از جام جهانی سخت تر است.

اکبر یوسفی در گفتگو بامهر در مورد لیگ هجدهم گفت: نیم فصل اول قابل پیش بینی نبود. برخی تیم ها نتایج بسیار خوبی گرفتند. همانند پدیده که توانست با مشکلاتی که داشت صدرنشین فوتبال ایران شود و تنها در پایان هفته آخر نیم فصل اول به دلیل تفاضل گل، صدرنشینی را از دست داد.

وی تاکید کرد: سپاهان و استقلال هم ابتدای فصل نتایج خوبی کسب نکردند اما هر چه از زمان بازیها گذشته روند بهتری پیدا کرده و در پایان نیم فصل اول خود را به بالای جدول رساندند.

یوسفی در ادامه گفت: فکر می کنم نیم فصل اول نوسانات زیادی داشته و حتی تیم های پایان جدول هم شرایط متفاوتی با سالهای گذشته داشتند. تیم هایی مثل سپیدرود رشت و استقلال خوزستان نوسانات زیادی داشته و حالا باید در نیم فصل دوم برای بقا در لیگ برتر بجنگد. علی کریمی زحمات زیادی برای سپیدرود کشیده اما تغییر و تحولات بسیار در این تیم شرایط را برای سرمربی جدید سخت کرد. در استقلال خوزستان هم کسر امتیازات ضربه بزرگی به این تیم زد و شرایط این تیم به هم ریخت و حالا این تیم هم باید در نیم فصل بجنگد تا بتواند در لیگ برتر باقی بماند.

پیشکسوت فوتبال ایران در پاسخ به این سئوال که آیا تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا می تواند به قهرمانی دست پیدا کند، گفت: با وجود مخالفت های زیادی که با کی روش صورت می گیرد عملکرد این مربی از لحاظ فنی خوب بوده اما از لحاظ رفتاری او نتوانسته شرایط خوبی داشته باشد. تیم ملی ما در فاز دفاعی بسیار عالی است و بازیکنانی داریم که توانسته اند نمایش قابل قبولی در جام جهانی داشته باشند اما متاسفانه در فاز حمله هنوز نتوانسته ایم عملکرد قابل قبولی داشته باشیم و اگر هم گلی به ثمر رسانده ایم بیشتر از سوی مدافعان و هافبک ها بوده است.

وی افزود: به اعتقاد من تورنمنت جام ملت های آسیا به مراتب سخت تر از جام جهانی است زیرا تیم ها به طور کامل از یکدیگر شناخت دارند و این می تواند کار را برای تیم ها سخت کند.

یوسفی گفت: تفکرات کی روش کاملا در تیم ملی جام افتاده است اگر چه این تیم کار بسیار سختی در جام ملت های آسیا دارد و باید با حریفان پرقدرتی بجنگد اما می توان امیدوار بود که اگر اشتباهی صورت نگیرد و داوری ها یک طرفه نباشد ایران به قهرمانی دست پیدا کند.

پیشکسوت فوتبال ایران در پایان خاطرنشان کرد: ناداوری ها در عرصه بین المللی به ورزش ما ضربات زیادی زده است. بجز فوتبال در وزنه‌برداری هم دیدیم که بهداد سلیمی ضربه خورد. امیدوارم بازیکنان ما آنقدر حرفه ای باشند که اجازه ندهند حاشیه ها بر آنها غلبه کرده و به راحتی قهرمانی در ملت های آسیا را از دست بدهند.

Ad

Ad

روی خط خبر

  • بعیدی‌نژاد: نفتکش حامل نفت ایران تحریم نیست
  • کره شمالی: آمریکا و کره جنوبی در حال برنامه ریزی برای حمله هستند
  • افتتاح دریاچه باغ هنر با حضور شهردار تهران
  • ادعای العرب: ایران تلاش می کند حوثی ها و اخوان در یمن متحد شوند
  • سخنگوی فراکسیون مستقلین به نقل از عراقچی: تا زمانی که منافع‌مان تامین شود در برجام می‌مانیم
  • افزایش ۲۹ درصدی شهریه مهدهای کودک تهران/ کلاس‌های فوق برنامه اجباری نیست
  • فاضل میبدی: علمای بزرگ حوزه به آیت الله یزدی تذکر بدهند
  • تب استخدام بادیگارد در میان بازیگران
  • نکاتی در مورد تخفیف طرح ترافیک خودروهای هیبریدی
  • ایستگاه 110 آتش‌نشانی افتتاح شد
  • برگزاری جشنواره «شهرهای دوست و خواهرخوانده» با حضور نمایندگان 30 شهر خارجی در تهران
  • صادق خرازی: پدرخوانده های غیر حزبی نباید برای همه تصمیم بگیرند
  • امکان ورود دادستانی به پرونده قتل «نجفی»
  • چرا ایران نام نفتکش گریس یک را تغییر داد؟
  • تلگراف به نقل از جانسون: پارلمان هم نمی‌تواند مانع برگزیت شود
  • حمایت معاون اول جرج بوش از ترامپ در انتخابات 2020
  • الویس پریسلی جاسوس می‌شود
  • دو اشتباه دادگاه کلمبیا در حکم توقیف نفتکش ایرانی
  • علیخانی: نمی‌توانستم عصر جدید و ماه عسل را با هم بسازم
  • دلار از کف قیمت فاصله گرفت
  • جوی آرام و ترافیکی روان در غالب جاده‌های کشور بجز محورهای ورودی پایتخت
  • دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردکنندگان سخت تر می شود
  • شهریور؛ پرتلفات‌ترین ماه تصادفات در سال
  • انهدام خودروی نظامی سعودی در الجوف
  • سندرز: اسرائیل باید از دریافت کمک‌های آمریکا خودداری کند
  • اسکان حدود ۲ میلیون نفر در مراکز اقامتی فرهنگیان در ایام تابستان
  • «دورهمی» سانسورشده در تکرار سانسور نشد!
  • برخورد با مسافربرهای شخصی در فرودگاه‌ها
  • علت گرد و خاک سیستان‌ و بلوچستان چیست؟
  • آثار آیدین آغداشلو درموزه هنرهای معاصر