رضا لایق: مجبور به لغو ۸ تورنمنت بین‌المللی کشتی شدیم

  • ورزشی
  • سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ ۱۳:۲۹
    کد خبر :451642

رضا لایق، دبیر فدراسیون کشتی گفت: به دلیل عدم تأمین هزینه‌های ارزی و تخصیص نیافتن ارز ثانویه و علی‌رغم پیگیری و مکاتبات صورت گرفته، مجبور به لغو هشت تورنمنت بین‌المللی و برخی مسابقات اصلی شدیم.

رضا لایق، دبیر فدراسیون کشتی در مورد برگزاری رقابت‌های جام تختی اظهار داشت: با توجه به اینکه در صورت برگزاری رقابت‌های جام تختی به صورت رنکینگ سیستم، تنها سه نفر در هر وزن از کشورمان امکان حضور در این جام را کسب می‌کردند و نظر سرمربیان تیم‌های ملی بزرگسالان این بود که با توجه به اینکه جام‌های تختی یکی از مراحل انتخابی تیم ملی محسوب می‌شود در هر وزن تعداد بیشتری از کشتی‌گیران امکان حضور داشته باشند، با هماهنگی و نظر آنها در نهایت این جام‌ها در رنکینگ سیستم قرار نگرفت.

وی ادامه داد: برای گرفتن رنکینگ می‌توانیم در صورت صلاحدید کادر فنی نفرات مدنظر را به چهار تورنمنت معرفی شده از سوی اتحادیه جهانی در هر رشته اعزام کنیم.

به گزارش تسنیم ،لایق در واکنش به خبرهایی در مورد از دست رفتن سهمیه رقابت‌های جهانی ساحلی در سال 2019 گفت: با توجه به شرایط خاص مالی مهرماه سال جاری، به دلیل عدم تأمین هزینه‌های ارزی و تخصیص نیافتن ارز ثانویه و علی‌رغم پیگیری و مکاتبات صورت گرفته و هزینه‌های چند برابری خرید بلیت ما مجبور به لغو هشت تورنمنت بین‌المللی و برخی مسابقات اصلی شدیم و رقابت‌های ساحلی ترکیه هم جزو آن مسابقات بود و در همان زمان هم موضوع لغو اعزام را اعلام کردیم.

وی خاطر نشان کرد: نماینده ایران در کمیته ساحلی اتحادیه جهانی کشتی پیگیر این مسئله است و ما قاعدتاً باید موضوع را به کمیته ملی المپیک به عنوان مرجع اعلام می‌کردیم تا آنها هم پیگیر باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید