گازگرفتگی جان دو جوان را گرفت

  • حوادث
  • دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ ۱۳:۴۷
    کد خبر :450663

سخنگوی سازمان آتش نشانی از جان باختن دو مرد جوان در اثر گازگرفتی خبر داد.

جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در ساعت 23:33 شب گذشته (یکشنبه‌) یک مورد حادثه گاز گرفتگی در یک واحد مسکونی واقع در شهرک کاروان، خیابان انیسی، خیابان کریمی به سامانه “125” سازمان آتش نشانی تهران اطلاع داده شد.

وی ادامه‌ داد: بلافاصله ایستگاه شماره 78 آتش نشانی به محل حادثه اعزام شد و آتش نشانان در حداقل زمان در محل حاضر شده و مشاهده کردند که در یک ساختمان سه طبقه در طبقه سوم در یک واحد 70 متری حادثه گاز گرفتگی رخ داده است.

سخنگوی آتش نشانی در این باره گفت: پیش از رسیدن آتش نشانان، یک نفر از آشنایان آنها که نسبت به عدم پاسخگویی افراد داخل منزل نگران شده بود، وارد منزل شده و بلافاصله با آتش نشانان تماس حاصل کرده است.

ملکی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، اضافه کرد: همکاران آتش نشان ما حفاظ کرکره‌ای درب را باز کرده و وارد منزل شدند و با وضعیتی کاملا بی حال و بی رمق دو مرد جوان که 20 و 25 ساله بودند مواجه شدند. در معاینات اولیه مشخص شد که متاسفانه هر دو جان خود را از دست داده‌اند.

وی اظهار کرد: بررسی دقیق کارشناس آتش نشانی و شواهد و قرائن به ویژه‌ نبود دودکش مناسب و عدم استفاده از کلاهک در پشت بام این منزل و همچنین روشن بودن طولانی مدت بخاری و آب گرمکن با شعله زیاد و بسته بودن همه در و پنجره‌ها باعث کاهش اکسیژن در این منزل و متعاقب آن انتشار گاز منوکسید کربن شده بود که می‌تواند از اصلی ترین دلایل فوت این دو نفر باشد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با تاکید بر این که بعد از معاینات عوامل پزشکی قانونی، علت دقیق مرگ اعلام خواهد شد، گفت: در روزهای سرد سال با توجه به کاهش شدید دما بسیاری از شهروندان شعله های بخاری را زیاد می‌کنند و حتی بخاری های جدیدی به منازل خود اضافه می‌کنند و حتی گاهی از اوقات از اجاق خوراک پزی برای گرمایش استفاده می‌کنند که باعث مصرف بیشتر اکسیژن و انتشار منوکسید کربن می‌شود. تقاضا می‌کنم اگر از وسایل گرمایشی استفاده می‌شود حتما فضایی برای ورود و خروج هوا در نظر گرفته شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید