در ۱۸ دستگاه کشور تنها ۲ مدیرعالی «زن» وجود دارد

    کد خبر :450539

مشاور معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه در مجموع تعداد مدیران زن و مرد در کشور ۷۰ هزار و ۶۱۰ نفر هستند گفت: سهم مدیران زن از این تعداد هفت هزار و ۲۵۵ نفر و سهم مدیران مرد ۶۳ هزار ۳۵۵ نفر است.

زهرا جواهریان در چهارمین نشست تخصصی معاونت امور زنان و خانواده با مشاوران، وزراء و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی با اشاره به تعداد مدیران منصوب شده گفت: تعداد مدیران زن در سال ۹۶ در همه سطوح از ۸.۸ به ۱۰.۳ درصد در سال ۹۷ افزایش یافته است.

به گفته وی، تعداد مدیران عالی زن در سال ۹۶ از ۳.۲ درصد به ۳.۹ درصد، تعداد مدیران میانه در سال ۹۶ از ۵.۹ درصد به ۶.۸ درصد در سال ۹۷ افزایش پیدا کرده است. همچنین تعداد مدیران پایه در سال ۹۶ از ۱۰.۲ درصد به ۱۲ درصد در سال ۹۷ افزایش یافته است به عبارت دیگر تعداد مدیران از ۶۲۲۵ مدیر در سراسر کشور به ۷۲۲۵ مدیر افزایش یافته است، البته این محاسبات به غیر از مدیران استانداری، بخشداری و فرمانداری است که حدود ۶۰ درصد افزایش داشته است.

به گفته جواهریان، در مجموع تعداد مدیران زن و مرد در کشور ۷۰ هزار و ۶۱۰ نفر هستند که سهم مدیران زن از این تعداد ۷۲۲۵ نفر و سهم مدیران مرد ۶۳ هزار و ۳۵۵ نفر است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه هدف ما این است که بعد از برنامه ششم توسعه تعداد مجموع کل مدیران زن به ۲۱ هزار و ۱۸۴ نفر افزایش یابد گفت: اگر بخواهیم تصمیمات ما تحقق یابد باید در سه سال آینده ۱۴ هزار مدیر زن منصوب شود.

مشاور معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه در برخی دستگاه‌ها مدیران عالی زن نداریم بیان کرد: تعداد ۱۲ دستگاه حتی یک مدیر عالی زن ندارند و در ۶ دستگاه تنها دو مدیر زن وجود دارد.

جواهریان ادامه داد: برای داشتن بانک اطلاعاتی جامع اقدام به تهیه بانک اطلاعاتی مدیران زن کرده‌ایم و از مشاوران وزراء تقاصا داریم زنان توانمند را شناسایی کنند و براساس شایسته سالاری آنها را معرفی کنند.

وی با بیان اینکه به شدت مخالف این هستیم که زنان را علیه زنان بدانیم گفت: باید زنان را کنار زنان بدانیم و به سمت تقویت زنان توانمند حرکت کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید