آلمان از توافق اخیر ژنو درباره سوریه استقبال کرد

    کد خبر :446428

طوزیر خارجه آلمان در جریان دیدار با نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق، بر ادامه کمک‌های برلین به این منطقه تاکید و از توافق صورت گرفته در ژنو در مورد سوریه استقبال کرد.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در جریان سفر به عراق و حضور در منطقه کردستان در کنفرانسی خبری با حضور «نیچروان بارزانی» نخست وزیر منطقه کردستان در اربیل حاضر شد.

بنابر گزارش کردستان 24، وزیر خارجه آلمان اقدام منطقه کردستان مبنی بر پناه دادن به افرادی که از گروه تروریستی داعش گریخته‌اند را ستود. ماس همچنین گفت: «آلمان در چند سال گذشته به منطقه کردستان کمک‌های انسان‌دوستانه و نظامی فرستاده است و به این روند ادامه خواهد داد.»

وزیر خارجه آلمان همچنین از توافق دیروز در مورد سوریه هم استقبال کرد. «محمدجواد ظریف»، «سرگئی لاوروف» و «مولودچاووش‌اوغلو» وزرای خارجه ایران،‌ روسیه، ترکیه و «استفان دی‌میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در ژنو توافق کردند که برای تشکیل اولین نشست کمیته قانون اساسی سوریه اوایل سال آینده میلادی (2019) در ژنو تلاش کنند.

بارزانی هم گفت: «منطقه کردستان می‌خواهد تا روابط خود را در تمامی حوزه‌ها با آلمان تقویت کند و گسترش دهد.» وی همچنین از نقش برلین در منطقه طی چند سال گذشته تقدیر کرد.

به گزارش فارس ،بنابر اعلام بارزانی، تحولات سیاسی در عراق، ساختار دولت جدید این کشور، امور پناهجویان و زندگی مسالمت‌آمیز میان اقوام و گروه‌های مذهبی در منطقه کردستان از جمله مواردی بود که درباره آن با طرف آلمانی رایزنی شد.

بارزانی همچنین در پاسخ به خبرنگاران گفت که منطقه کردستان هم‌اکنون محل زندگی یک میلیون و 400 هزار نفر از جمله پناهجویان است و آنها پیش از بازگشت، خواستار تضمین امنیت و دیگر خدمات زیربنایی هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید