میتسوبیشی اکلیپس در مسابقات رالی جایگزین پاجرو شد!

  • خودرو
  • سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ۱۰:۲۳
    کد خبر :444923

کمپانی خودروسازی میتسوبیشی و تیم مسابقه دهنده این شرکت در مسابقات رالی داکار، خودروی شاسی بلند کراس اوور میتسوبیشی اکلیپس کراس را برای شرکت درمسابقات امسال آماده کرده است.

رالی‌های داکار برگزار شده در قاره آمریکای جنوبی که عموما با نام رالی داکار سری 40 شناخته می‌شود، همیشه جزو سخت‌ترین و هیجان انگیزترین رالی داکار در جهان به شمار می‌رود که جدیدترین دوره از آن در ماه ژانویه سال 2019 میلادی برگزار خواهد شد که سخت‌ترین قسمت آن، مربوط به کشورهای پرو، بولیوی و آرژانتین خواهد بود که از 6 ژانویه تا 20 ژانویه ادامه دارد و شامل 14 مرحله خواهد شد که رانندگان باید مسافتی حدود 5000 کیلومتر را در آن رانندگی کنند.

همانطور که پیش از این گفته بودیم، تاکنون برخی از شرکت‌های خودروسازی و تیم‌های شرکت کننده در مسابقات رالی داکار، ماشین خود را معرفی کرده‌اند که نمونه آن می تواند شرکت خودروسازی “سانگ یانگ موتورز” باشد که از سال گذشته با خودروی سانگ یانگ تیوولی به مسابقات رالی داکار بازگشته بود و حالا برای شرکت در مسابقات سال آینده، یک اتومبیل جدید برای شرکت در مسابقات معرفی کرده است و آن هم خودروی”سانگ یانگ رکستون” خواهد بود که تغییرات بسیار زیادی بر روی آن انجام داده تا مناسب برای حضور در مسابقات رالی داکار شود.

اما امروز موضوع بحث ما خودروی سانگ یانگ رکستون نیست و بحث اصلی بر روی میتسوبیشی و خودروی کراس اوور “میتسوبیشی اکلیپس” خواهد بود که بعد از چندین سال فعالیت میتسوبیشی پاجرو آمده است تا در مسابقات استقامت و مهارت خودی نشان دهد.

گفتنی است که خودروی میتسوبیشی اکلیپس توسط بخش اسپانیایی میتسوبیشی به همراه تغییرات بسیار خوبی آماده شده است تا در مسابقات رالی 2019 آمریکای جنوبی شرکت کند. هدایت این اتومبیل برعهده “کریستیانا گوتیرز” به عنوان اولین راننده زن مسابقات رالی داکار بوده و کمک آن “پابلو هوئت” انتخاب شده است.

بد نیست بدانید که بدنه این اتومبیل از فیبرکربن ساخته شده و بر روی شاسی فولادی سوار شده است تا استحکام کافی در کنار وزن سبک داشته باشد. سیستم تعلیق این خودرو کاملا مستقل هستند و برای هرچرخ قابل تنظیم خواهد بود و نیروی محرک اتومبیل از یک موتور 340 اسب بخاری با گشتاور 686 نیوتن متری تامین خواهد شد که با کمک گرفتن از یک جعبه دنده 6 سرعته دستی، این نیرو به سمت تمامی چرخ های اتومبیل ارسال می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید