قائم مقام بانک مرکزی خبر داد

تامین مالی ۳۰ هزار میلیارد تومانی از طریق ۵ بانک برای خرید تضمینی گندم

    کد خبر :44311

قائم مقام بانک مرکزی گفت: شبکه بانکی در طرح خرید تضمینی گندم همچنان در کنار دولت است و برای این موضوع، تامین مالی به مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال به پنج بانک ابلاغ شده است.

اکبر کمیجانی با اشاره به اثرگذاری سیاست سال گذشته در خصوص تامین مالی بنگاه های کوچک و متوسط گفت: طرح حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط در سال گذشته اثرات مثبتی داشت که در آمار رشد اقتصادی کشور قابل ملاحظه است، چرا که باعث ایجاد تحرک در بخش صنعت و بهبود مستمر آمار این بخش شد.

قائم مقام بانک مرکزی افزود: بر همین اساس با آغاز سال جاری بر ادامه این سیاست تاکید شد و بانک مرکزی بخشنامه مربوطه را به بانک ها و موسسات اعتباری ارسال کرد. در این بخشنامه به تامین مالی 300 هزار میلیارد ریالی برای 21 هزار واحد کوچک و متوسط اشاره شده؛ بنابراین ما از بانک ها می خواهیم فعالانه در این طرح مشارکت کنند و در کنار تصمیمات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، کار عظیم سال گذشته را تداوم دهند چرا که این بنگاه ها به حمایت از اشتغال کمک می کنند و این موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری در سال جاری است.

کمیجانی همچنین با تقدیر از عملکرد بانک ها و موسسات اعتباری در ارائه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج طی سال گذشته گفت: ما تکلیف بزرگی در این خصوص داریم و با توجه به نیازی که در اقشار مردم وجود دارد باید عزم جدی برای کوتاه شدن صف دریافت وام ازدواج داشته باشیم.

قائم مقام بانک مرکزی در خصوص خرید تضمینی گندم و تامین مالی آن توسط بانک ها و موسسات اعتباری تصریح کرد: شبکه بانکی در طرح خرید تضمینی گندم همچنان در کنار دولت است و برای این موضوع، تامین مالی به مبلغ 30 هزار میلیارد ریال به پنج بانک ابلاغ شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید